hij wil in een goede beu even aan de teugel staan/ lopen. ik weet alleen niet waarom hij niet langer zo wil lopen, door pijn of dat hij het niet kan volhouden?
hij is aan de onderkant van zijn hals ook heel sterk, omdat hij altijd met z'n snoetje in de lucht loopt.
ik rij ook wel eens met lange teugels in de hoop dat hij dan die bovendste halspieren oefent en lekker kan ontspannen, maar dit rijd wat lastig, snap je ?
ik heb wel aan een pessoa gedacht maar dat durf ik eigenlijk niet, straks gaat het helemaal fout want ik heb er geen ervaring mee. xD en ik ben bang dat mijn paardje in de draadjes gaat hangen en zo hard in de mond word, kan dat ?
dubbele long, ik heb wel twee longeertouwen, maar ik snap het niet. en is dit beter om mee te beginnen ?
als hij , heeel soms, goed aan de teugel loopt, is hij veel losser en loopt hij beter. maar hij snapt dat niet helemaal en loopt liever wat stijfjes met de snoet in de lucht.
wat moet ik nou, ik heb ook een longeersingel gekregen, maar wat moet ik er nou mee, tips ?
misschien een tikkeltje radeloos.
denk dat ie daar toch wel van zou schrikken.