[AR] Over 2 weken heb ik 1e menles :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Over 2 weken heb ik 1e menles :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 21:13

ben al een tijdje opzoek naar een meninstructeur/ice.

Aangezien ik geen menbewijs hebt (geen tijd en nog geen geld voor). Wou ik graag menlessen volgen. Maar de meeste mensen die ik in mijn buurt vond, gaven alleen menles als je ook menbewijs had. Tja die had ik niet

Nu hadden we op stal wel iemand die menlessen geeft. Alleen deed zei alleen groepjes van max 3 combi, en geen 2 wiel wagen zonder rem, en eigelijk moest je ook menbewijs hebben.

Tja dus ik was gister aan het rijden. En in de andere bak hadden er 2 stalgenoten menles. (ze waren eerst met zn 3en nu dus 2en). Dus ik wordt geroepen van Wil!! jij wilt toch ook menles. (ik was midden in een dressproefje aan het oefenen maar ag) Ik zo ja ik wil ook menles

Dus die instrucice komt naar me toe, en vraagt hoe en wat. Dus ik zegt heb geen menbewijs en tja heb 2 wieler zonder rem. Dus ze zegt is prima doe maar mee .. Ze vroeg ook nog of ik wel vaker gement had, ik zo ja ik heb vaker gement (is het trouwens met een t of d op het eind?? )

Ik denk dat me 2 stalgenootjes even een goed woordje hebben gedaan. Hahaha. Ze weten hoe stan voor de wagen is, harstikke makkelijk en braaf. Het is gewoon dat ik het allemaal nog moet leren. En dat heb ik haar ook gezegt. Van tja me haf kan het, alleen nu ik .

Het enige min puntje van stan is dat als hij eenmaal vast staat voro de wagen, en ik nog op de wagen moet stappen, dat hij eigelijk het liefst gelijk voorwaarts gaat haha. Na 10 min is het over en kan ik hem stil zetten wat ik wil

De menles is om de 2 weken, Dus over 2 weken heb ik me eerste menles. hahah Dus van de week gaat hij weer eens voor de wagen.

Hopelijk maak ze het me niet te moeilijk gelijk. Me stalgenoten vond het in ieder geval niet erg, ze houden wel rekening met me. Echt zo aardig van ze

oja ook zei ze van, een paard onder het zadel scheelt al heel veel. haha

Maisie

Re: Over 2 weken heb ik 1e menles :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:17

leuk !! Appart dat je eigenlijk je koetsiersbewijs moet hebben ?? hier vraagt niemand er naar.

Moeilijk maken zal in het begin wel meevallen hoor ik neem aan dat ze het uitbouwen.

Maar leuk dat je nu kan gaan lessen succes ermee !!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:07

plutolover schreef:
Het enige min puntje van stan is dat als hij eenmaal vast staat voro de wagen, en ik nog op de wagen moet stappen, dat hij eigelijk het liefst gelijk voorwaarts gaat haha. Na 10 min is het over en kan ik hem stil zetten wat ik wil

Gaaf dat je menles gaat volgen!!

Dat aanlopen is wel lastig, dat deed Kelsey ook. Van ons moet Kels altijd 2 min. wachten voordat we gaan rijden. en wachten is ook echt stilstaan! En pas lopen als ik het zeg. Gewoon een groom voorzetten, want aanlopen is namelijk ongehoorzaamheid, je pony doet al iets wat jij niet wil voor je begonnen bent. Succes!! :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:21

Eindelijk wil! Gefeliciteerd daar alvast maar mee ... ben benieuwd en kom zeker een x weer kijken!!

_xCatlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:55

Ik heb (bijna) 2 weken geleden ook mijn eerste menles gehad, was helemaal geweldig! :D

Veel plezier! :)

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:50

Ik ga binnenkort starten met het koetsiersbewijs ( had het ooit wel maar heb het laten verlopen toen ik 10 jaar geleden stopte met mennen). "Nadeel" is dat daar nog steeds het Achenbachsysteem aangeleerd en opgehemeld wordt.
Voor menlessen hoef je bij mijn instructeur echt geen koetsiersbewijs te hebben. Hij is voorstander van het JBF systeem ( Jan Boeren Fluitjes, oftewel 2 handen systeem), vooral als je wedstrijden wilt rijden. Hij zegt altijd: "Achenbach is dood, .... leeft!"
NB: De puntjes staan voor de naam van mijn instructeur maar laat ik hier achterwege ;)
Inmiddels heb ik weer enkele menlessen van hem gehad. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en na 10 jaar ga ik dus toch maar weer beginnen met de aangespannen sport. Heerlijk!