[AR] Rocky[shet] eerste keer voor de Kar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Rocky[shet] eerste keer voor de Kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:41

hallo bokkers, gisteren was rocky eerste keer vooor de kar :D
ging echt supers en hij vond het allemaal maar prima
Afbeelding
Afbeelding
alleen 1 probleem rocky kan niet goed bochten draaien doordat de lamoen in de weg zit :(
het gaat steeds beter maar elke keer bocht hij er tegen aan . :\ iemand idee hoe ik het kan verhelpen?

kim :o

ps. hij heeft zijn haster om omdat zijn hoofdtel nog niet klaar is

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:45

Lamoen verder uit laten buigen en in laten korten, zo te zien. Hij staat al vrij ver voor de kar, dus langer in de strengen zetten is niet handig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:46

Hoe bedoel je dt hij er tegenaan loopt, hij moet ze wel meenemen natuurlijk dat is soms in het begin wat wennen.Of zitten ze echt in hem te prikken. Dan moet je inderdaad het lamoen wat korter maken of hem verder naar voren zetten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:55

Ik lees in je profiel dat de pony 2 is ??????

Dan zou ik er verder maar niet mee gaan mennen en nog een jaartje of zeker een dik halfjaar mee wachten.

Verder zou ik dan een hoofdstel aan doen en wat aan het lamoen laten doen. De voorkanten korter maken en uitbuigen.
Zit er wel een stophaak aan ???

Leuke pony maar te jong om voor de kar te laten lopen !!

liedje89

Re: Rocky[shet] eerste keer voor de Kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:12

Wat voor wagentje is dat trouwens? heb dat nog nooit zo gezien.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:13

Topic staat fout, ik tem wel.

2 is idd te vroeg. Maisie heeft het nodige commentaar al gegeven ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:24

Ik heb dezelfde mening als mijn voorgangers.
Ik begrijp wel dat je je pony graag voor de koets wil zetten, ik had het ook erg moeilijk(de kriebels zaten er al lang :D ), maar je moet toch doorbijten. Hier ga je later zo veel aan hebben als je wacht! Een jaartje is zooo snel om, er is zo veel dat je kan doen met je pony zonder hem te belasten! Je pony moet nog verder groeien(fysiek en mentaal), hij is nu nog niet klaar voor een koets achter zijn kont.
Trouwens, je hoofdstel is nog niet af, je lamoen zit nog niet helemaal goed, maak dit allemaal rustig in orde, niet te overhaast gaan doen.

Maar het is wel een leuke pony! Veel plezier ermee ;)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:26

@ liedje89 hij leunt er een beetje tegen aan doordat hij niet geod kan buigen en dan gaat hij in plaats van een bocht maken een soort van wijken , maar het is al een stuk minder :) en het is een dresseer karretje.
@maisie, mijn shetlander is 2,5 en ik ga verlopig niet echt met hem aan het werk hoor alleen een beetje stappen en hem de hulpen leren,, maak je maar geen zorgen en ik doe het zoiezo niet elke dag! :)
dankje voor de tips :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:32

Ik zou je pony nog minimaal een jaar op de wei laten staan. Maakt niet uit dat je alleen wat stapt en wat hulpen leert, dat kan op zijn derde ook nog.
Verder zou ik hem dichter op de kar zetten, lamoen inkorten (want nu prikt hij in zijn hals) en zijn halster vervangen door een hoofdstel. Als hij er nu vandoor gaat heb je echt niets te zeggen. Ik vind het er allemaal nogal gevaarlijk uit zien.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:34

Je bedoelt dat hij zijn kont niet kwijt kan? Dat hebben wij ook gehad. Dat is de burrie simpelweg te smal.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:37

Zonde dat deze pony dit nu al moet doen.. Waarom heeft hij geen hoofdstelletje in?
Inderdaad het lamoen wel veranderen he!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:38

NOOOIT je pony voor de wagen zetten met een halster :n nooit nooit nooit!!!!!
Doe er dan een rijhoofdstelletje in voor he tuighoofdstel klaar is, maar geen te groot stalhalster :n

Daarnaast zit er absoluut geen vorm in je lamoen en dat hindert hem in de bochten zoals je zelf aan geeft. Verder zitten er geen stophaken aan en kan het lamoen makkelijk in en uit je lichtogen schieten wat niet de bedoeling is.

Verder zet je bij een (veel te) groene pony een cap op je hoofd en hou je je zweep in je hand!

Daarbij komt dat je pony met 2,5 veeeeeeeeeeeeeeeel te jong is om voor de wagen te staan.
Je zegt hem de commando's te willen leren en te willen leren sturen: Lange teugel werk is hier uitermate geschikt voor! Lange lijnen werk ook. Maar nog niet voor de kar :n
Zonde van de pony.....

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:49

Het is heel erg leuk dat je zo veel met je shetje wil doen maar wacht alsjeblieft nog een jaartje met het doen van deze dingen.

RvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:16

misschien dat een bit helpt bij het beter sturen?
en extra grote bochten maken?
+ wat de andere al hebben gezegt over de lamoenen

Kel_pisces

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:18

ziet er leuk uit,maar ik ga toch mee met de mening van de andere. Hij is nog te jong

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:50

Heej

Met welke leeftijd ben je begonnen met leren???

En welke stappen heb je gedaan heb je eerst ook gelongeerd?

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:13

volgens mij zit de broek helemaal niet vast. als je pony in een keer stopt schiet de kar naar voren krijgt ie m boven op zn hakken gaat ie hard rennen en kun je hem niet stoppen aan zijn halstertje om het nog niet eens te hebben over de wonden die hij kan krijgen aan zijn achterbenen als de kar er op klapt. de bomen zijn heel erg recht en volgens mij te hoog. de broek kan zo niet eens vastgemaakt worden. stop er alsjeblieft helemaal mee of zoek iemand met veel ervaring die over anderhalf jaar kan helpen met het beleren. ondertussen kun je wel al leren sturen en stemcommando's oefenen aan de longe en aan de lange teugels. je kan ook al bv gaan wandelen om hem aan verkeer te laten wennen en zo. je kan echt genoeg dingen met hem doen maar doe dit alsjeblieft nooit meer. gelukkig is hij braaf.