[AR] nieuw in de menwereld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

nieuw in de menwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 17:53

Mijn pony is te klein voor mij geworden en dus hebben we besloten (omdat we ze niet willen verkopen) om te gaan mennen.
Een koets hebben we al. Een heel net, licht 4wielenkoetsje. (met een ontzettend gaaf kastje onder de bok :D ) Eveneens wat ruimte achteraan om botten hooi te gaan ophalen .. kortom, alles wat we zochten.
Eerst wouden we een tweewieler pakken, maar na wat informeren toch maar een vierwielen genomen.

Nu zijn we nog op zoek naar getuig, en gaan we morgen eens kijken naar eentje. Probleem dat ik er niets van ken.
Ik ga met mijn vader en die denkt dat hij er iets van weet etc :+
Omdat we puur recreatief gaan mennen ga ik geen honderden euros uitgeven.
Ik wil wel wat kwaliteit, het mag mijn pony geen last zijn.
Mijn vraag is simpel en heb totaal geen idee waarom ik zo een lange inleiding schreef :o :
Waar moet ik allemaal op letten?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:03

Gebruik eerst de zoekfunctie eens, en realiseer je dan dat je wél honderden euros uit moet geven. Aan een tweedehands merktuig.

Je verwacht toch ook niet voor 100 euro een goed zadel te hebben?

liedje89

Re: nieuw in de menwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:54

Denk inderdaad dat je wel een paar hond erd euro nodig zal hebben voor een egoed tuig. Maar Als je het goed onderjhoud verliest het niet zo heel veel waarde natuurlijk.s (Als je tweedehands koopt dan).

Let vooral of het tuig goed pas en het leer nog goed is, geen scheurtjes, niet uitgedroogd, nog soepel leer.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:40

ibbel:
via de zoekfunctie vind ik niet echt iets. Maar ik ga me deze avond goed inlezen, morgenochtend de maten van de pony nemen en in de middag gaan we kijken.
100 euro vind ik idd onrealistisch. Hoewel ik net een getuig heb gezien op een advertentiesite van deze prijs.

liedje89: ik hoor verschillende dingen over synthetisch getuig. Is dat nu werkelijk zo slecht?
Als het leer niet soepel meer is, of uitgedroogd , kan je dan dat niet behelpen met invetten ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 07:55

Hier vind je al veel informatie HEEL VEE LEESPLEZIER, want het is veel info wat er op bokt verzameld is. Heel leerzaam
[AR] Wiki artikelen

[AR] FAQ voor AR

Succes met het aanleren van het mennen en veel veilige kilometers toegewenst.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:38

Dorienn schreef:
100 euro vind ik idd onrealistisch. Hoewel ik net een getuig heb gezien op een advertentiesite van deze prijs.

Er staan toch ook zadels van 100 euro te koop, vraag is of je die op je paard wil leggen?

Dorienn schreef:
liedje89: ik hoor verschillende dingen over synthetisch getuig. Is dat nu werkelijk zo slecht?
Als het leer niet soepel meer is, of uitgedroogd , kan je dan dat niet behelpen met invetten ?

Als het alleen niet soepel is, kun je dat wel oplossen met vet en olie. Maar als er al scheurtjes in het tuig zitten, dan zou ik het tuig niet kopen. Die scheurtjes raken nooit meer goed, maar zijn wel een groot risico voor afbreken.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 17:21

janouk schreef:
Hier vind je al veel informatie HEEL VEE LEESPLEZIER, want het is veel info wat er op bokt verzameld is. Heel leerzaam
[AR] Wiki artikelen

[AR] FAQ voor AR

Succes met het aanleren van het mennen en veel veilige kilometers toegewenst.

Dankje, deze topics had ik nog niet gevonden.
Ik heb inmiddels een tuig gekocht (leer). De schoftkussens zijn nog zacht en geen scheuren oid. Wel ga ik het moeten invetten.

Eerst ongeduldig wachten tot de meneer die me komt lesgeven tijd heeft :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:26

veel plezier met mennen..is echt leuk hoor!