Dually halster van m Roberts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Dually halster van m Roberts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 12:18

hallo

bovenstaand halster gebruik ik vooral met trailer laden,wat nu overigens super gaat,met dank aan Petra Vlasblom :D

en voor wat grondwerk.

mijn merrie loopt altijd wat te rommelen met het bit,kauwen tong eruit steken bij spannende dingen,dus ik dacht ik probeer eens hoe ze is bitloos,in het verleden wel eens gereden met het glucksrad,dat vond ik absoluut niet fijn,was er erg drammerig op niet fijn te rijden.

vandaag heb ik op de wei gereden met het dually halster,en ze was zeer ontspannen,wel opmerkelijk dat ze wat lager in hals is en zich niet opkrult,kon alle wendingen rijden,voltes allemaal probleemloos,nu begrijp ik dat dit halster niet bedoeld is om mee te rijden.maar welk bitloos hoofdstel werkt volgens het zelfde principe,de side pull off het cross systeem
en zelfs een tolt(ijslander) zat erin

ik hoor graag jullie meningen en aanraders

grt corine

Captain

Re: Dually halster van m Roberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:21

Waarom zou het niet bedoeld zijn om te rijden? Mijn vriendin rijd er ook mee en mits jij een vriendelijke hand hebt is er niets mis mee! :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:10

Met een vriendelijke hand valt of staat alles, met bit of bitloos...

Maar de release van het duallyhalster is niet heel erg soepel. Van de andere rijhalsters weet ik het niet, ik rijd zelf met een hackamore/touwhalster

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:12

Klopt maar een dually halster staat toch bekend om zijn scherpe inwerking, die overigens best meevalt. Daarom moet je een dually halster IMO net iets zachter rijden dan een gwoon stalhalstertje! ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:14

Als je het halster gebruikt op de manier van Roberts zelf, dan kan het een verschrikkelijke inwerking hebben.
Als je het halster gebruikt op de manier van Petra Vlasblom, is een erg een fijn hulpmiddel met een erg respectvolle inwerking.
Wij gaan er ook mee werken met trailerladen. Ik zou niet weten waarom je er niet mee kunt rijden, misschien de release inderdaad.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:44

Ik rijd er ook mee, maar alleen buiten. Als je van plan bent om echt ermee te gaan trainen zou ik er een bontje omheen doen omdat het touw nogal hard kan inwerken op zijn neus.