Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:01

Hallo! :D

Vandaag weer even ge-VD'd(?) zoals gewoonlijk met mijn verzorgpaardje Menno.
Zoals jullie in 't filmpje wel kunnen zien is hij TO-TAAL niet-actief maar ach, dat ben ik wel van 'm gewend. Vind hem zo ook een schatje! :D
De truucjes; De spagaat, fleem, lik, pak, shake, Jambette, achterwaarts, mooi en knuffel laten we hier zien.. (volgens mij ben ik niks vergeten? :+)
Hij kan ook nog steigeren, toucheren en op 't blok (Maar die moest ik dan helemaal uit de bak halen :+) Koothappen kan hij ook alleen dat verleert hij steeds weer dus daar zijn we hard mee bezig! ;)

Tips en commentaar zijn welkom! En ach, als je hier toch gekeken hebt kun je net zo goed een berichtje achterlaten! ;)
Btw, je moet op 't linkje onder de film klikken, danders doet 'ie 't niet! :+

Mienky_23

Re: Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:01

euh. zie niks hoor

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:01

Volgens mij is er iets fout gegaan? ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:05

Oh? :+
Niet weer he! Waarom doen die filmpjes altijd zo moeilijk? :P
Bij mij doet hij het overigens wel hoor! ;)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:06

Bij mij doet hij het ook wel!!
Ondanks dat je paard niet zo 'actief' is, vind ik het toch een mooi en vriendelijk beeld. Gewoon lekker relaxed! :)
Leuk hoe je bezig bent met je paard, altijd leuk om inspiratie op te doen van anderen :D

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:08

Filmpje doet het hoor.
Echt leuk om te zien, heerlijk; allebei plezier in wat je doet.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:12

Ik vind het echt levensgevaarlijk dat je voor je paard gaat zitten, echt waar dat snap ik niet. En wat je in mijn ogen fout doet is overal een snoepje voor geven. Ik zie in het filmpje al dat ie soms al vooruit denkt en begint te bedelen... niet echt de bedoeling lijkt me..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:13

hey,

dat filmpje vond ik nou niet egt bijzonder .
veel paarden kunnen zowel bijna alles nadoen, na een posje oefenen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:15

Ik moest even om jou reactie lachen, ik snap dat sommige mensen het gevaarlijk vinden om voor je paard te gaan zitten maar Menno en ik hebben een goede band dus ik vetrouw hem volledig en heeft nog nooit van dat vertrouwen misbruik gemaakt! ;)

Overal een snoepje voor geven klopt! ;) Maakt niet uit, hij doet wat ik van hem vraag en daar beloon ik hem voor.
Overigens bedelt hij maar daar word hij niet voor beloont en dat weet hij heel goed! ;)

Citaat:
hey,

Mag ik dan jou paard 't eens zien doen? :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:18

Musiess schreef:
hey,

Waarom zo'n reactie? Alle paarden kunnen het, maar kunnen alle mensen dat ook? Kunnen
de mensen de paarden zover krijgen? Oooh nee hoor, lang niet alle mensen kunnen in 't wilde
weg hun paard dit laten doen. Post anders na een poosje ff een paar foto's! :j

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:29

Ik ben het ook totaal niet eens met Sissi87;
Heb het idee dat je helemaal niet weet waar je over praat.
Het kan zijn dat je het verkeerd interpreteert (misschien omdat het op de video ver weg is en je geen geluid hebt), vooral in het begin van het aanleren van een oefening, geef je na elke redelijk goede reactie een beloning ná je beloningssignaal.
Ik weet niet of Hannah-Menno traint met clicker of met stem (zelfde trainingswijze), daarmee geeft ze aan, dit is goed en zo wil ik het hebben en daar krijgt het paard dan ook zijn beloning voor. Hoeft niet direct, kan een aantal seconden tussen zitten, maar dat die beloning volgt is een feit.
Dat is de essentie van de trainingsmethode.
Later ga je alles verfijnen en dan beloon je niet meer voor halve oefeningen, maar dan volgt er ook geen beloningssignaal en dus geen beloning.
En tuurlijk niet alles gaat vlekkeloos in dit filmpje, maar hee :+ Ik ben al ruim 5,5 jaar bezig op gebied van VD en ook ik heb nog zat te leren.....
Vind je reactie dan ook niet echt gegrond als je niet weet waar je het over hebt.

Musiess reactie vind ik ook een beetje erg kort door de bocht.
Vind deze reactie dan ook niet aardig en beetje respectloos naar de TS toe....

Ik zie hier iemand die met plezier met zijn paard bezig is en op de goede weg zit :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:31

Musiess schreef:
hey,

Jammer dat je zo reageert...er zit enorm veel werk in deze oefeningen en ze laat zien wat ze tot nu toe met hem heeft bereikt en ik vind dat er goed uitzien.
Heb je zelf wel eens een paard een correcte oefening geleerd?Dan weet je wat het inhoud...

Ze is niet klaar voor een tv-optreden maar daar gaat het ook niet om...op dit filmpje zie je iemand die lekker bezig is met zijn paard.

Ts...jullie zijn lekker bezig hoor,Menno heeft het best naar zijn zin :j die van mij krijgen ook na elke correct uitgevoerde en gevraagde oefening een beloning ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:32

Ik [***] met de clicker ja! :j We oefenen ook af en toe eens zonder en zonder beloningen met alleen een kriebetje en klopje, dan doet hij 't ook maar veel minder enthousiast. Tsja, het is en blijft een paard he? :+
Ik ben nu ruim een jaar aan de gang en ben heel blij dat Menno dit allemaal zo snel leert en lekker meedoet, mensen zoals mussies denken er vaak te makkelijk over denk ik. Het is echt niet zo dat je het heel makkelijk kan aanleren, tuurlijk het is niet onmogenlijk maar er is wel veel training voor nodig en dat onderschatten mensen weleens! ;)

Danke Tinky12! :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:35

Bojangles schreef:
Ik ben het ook totaal niet eens met Sissi87;
Heb het idee dat je helemaal niet weet waar je over praat.
Het kan zijn dat je het verkeerd interpreteert (misschien omdat het op de video ver weg is en je geen geluid hebt), vooral in het begin van het aanleren van een oefening, geef je na elke redelijk goede reactie een beloning ná je beloningssignaal.
Ik weet niet of Hannah-Menno traint met clicker of met stem (zelfde trainingswijze), daarmee geeft ze aan, dit is goed en zo wil ik het hebben en daar krijgt het paard dan ook zijn beloning voor. Hoeft niet direct, kan een aantal seconden tussen zitten, maar dat die beloning volgt is een feit.
Dat is de essentie van de trainingsmethode.
Later ga je alles verfijnen en dan beloon je niet meer voor halve oefeningen, maar dan volgt er ook geen beloningssignaal en dus geen beloning.
En tuurlijk niet alles gaat vlekkeloos in dit filmpje, maar hee :+ Ik ben al ruim 5,5 jaar bezig op gebied van VD en ook ik heb nog zat te leren.....
Vind je reactie dan ook niet echt gegrond als je niet weet waar je het over hebt.

Musiess reactie vind ik ook een beetje erg kort door de bocht.
Vind deze reactie dan ook niet aardig en beetje respectloos naar de TS toe....

Ik zie hier iemand die met plezier met zijn paard bezig is en op de goede weg zit :)

Je zegt zelf dat je al 5.5jaar bezig bent, ik mag niet aannemen zeker dat je nog steeds snoepjes voert als beloning. Een snoepje aan het einde van de rit moet kunnen, maar als je vraagt en een snoepje geeft, dan weer vraagt=snoepje, weer vraag=snoepje. Nou ik weet in ieder geval wel dat dat absoluut nergens voor nodig is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:37

SISSI! HAHAHA! Kom op zeg! Weet je wel waar je over praat? Als je denkt dat je het allemaal beetr kunt laat het dan maar eens zien, maar LET OP! zonder beloning! Eens kijken hoever jij komt! ;) Misschien een kleine Jambette? Kom zeg, wie heeft bepaald dat je ALLEEN een snoepje mag geven na een rit? Jij kunt mij niet vertellen wanneer ik wel of niet een snoepje mag geven, het gaat prima op deze manier dus waarom anders doen? :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:39

De ene oefening gaat er sneller in dan de andere...wat bied je paard aan en wat kun je ervan gebruiken.Hoe ga je het commando geven en gaat het geen gevaar opleveren in de dagelijkse omgang.

Nee...dit is niet eenvoudig en vraagt een hoop denkwerk en inschattingsvermogen.Dat weet je pas als je ermee bezig bent.
Niet elk paard wordt geboren met alle oefeningen voorgeprogrameerd :+ en lezen kunnen ze al evenmin :P

Veel plezier verder met Menno hoor,lekker doorgaan zolang jullie beide plezier hebben ;)

Die van mij vinden een beloning ook erg belangrijk hoor....en motiverend.De een is wat minder op voer dan de ander maar met speciale oefeningen krijgen ze gewoon een klein stukje wortel :o Jammer als dat niet mag volgens de boeken....mijn jongens kunnen trouwens toch niet lezen... ;)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 26-08-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:40

Hannah_Menno schreef:
SISSI! HAHAHA! Kom op zeg! Weet je wel waar je over praat? Als je denkt dat je het allemaal beetr kunt laat het dan maar eens zien, maar LET OP! zonder beloning! Eens kijken hoever jij komt! ;) Misschien een kleine Jambette? Kom zeg, wie heeft bepaald dat je ALLEEN een snoepje mag geven na een rit? Jij kunt mij niet vertellen wanneer ik wel of niet een snoepje mag geven, het gaat prima op deze manier dus waarom anders doen? :)

teneerste had ik het niet tegen jou, en ik vind dat je nogal crue overkomt zo! Het is niet de bedoeling geweest om je aan te vallen, ook al voel jij dat "misschien" zo. Maar ik vertel alleen wat IK vind, en volgens mij mag IK nog altijd een MENING hebben, of ben ik gek 8)7

Ilse_Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:41

Ahh wat leuk dat je dat met je paard doet! :D

je ziet echt iemand die lekker bezig is met z'n paard, en dat jullie elkaar vertrouwen zie je ook!

*leuke fries trouwens!*

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:42

Ik vond het echt een heel leuk filmpje om te zien +:)+
Ik weet eigenlijk nog niet veel van VD maar ik vond dit er echt heel erg leuk uitzien!. +:)+
Het paard heeft er volgens mij echt plezier in :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:43

Ja dat voelt inderdaad zo ja, het lijkt wel alsof je het allemaal beter weet. Tuurlijk mag je een mening hebben, die geef ik nu ook. Dat jij 't onzin vind om na elk kunstje een beloning te geven is jou mening, ik vind gewoon dat als jij iets van je paard vraagt en hij doet 't correct dan moet hij beloond worden, of dat nou met een lange teugel, stoppen met werken of een snoepje is.

De rest: Bedankt! :D :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:47

Ziet er superleuk uit zeg!
Ik wil dat toch echt een keer met mijn paardje gaan doen!
Ben vorig jaar eens begonnen met buigen, en nu nogsteeds elke keer als ik bij haar borst en voorbenen kom met mn handen wil ze dat (hoofd tussen benen, verder waren we nog niet) gaan doen. :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:50

Citaat:
ik mag niet aannemen zeker dat je nog steeds snoepjes voert als beloning. Een snoepje aan het einde van de rit moet kunnen, maar als je vraagt en een snoepje geeft, dan weer vraagt=snoepje, weer vraag=snoepje. Nou ik weet in ieder geval wel dat dat absoluut nergens voor nodig is.

Tuurlijk, 't kan ook zonder, maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat je ook PRIMA met
voedselbeloningen kunt werken zonder een opdringerig en happerig paard te creeeren? Ik
werk met mijn paarden ook veel met voedselbeloningen en een klopje in de plaatst vinden ze
anders geen probleem :n Om nu je paard continue vol te stampen met alles wat los in vast zit,
ja, ik snap dat je daar een vorm van een probleem ziet ontstaan :j Maar maak je geen zorgen,
de TS weer prima waar ze mee bezig is, heb al meerdere shoots met haar en Menno gehad, nul
happerigheid, gewoon een paard dat goed meewerkt en ook bereid is te VDen zonder voedsel.

*weet dat dit niet op mij gericht was, maar wou even mijn mening hierover kwijt ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:57

Ziet er leuk en ontspannen uit! Mooie fries ook!

Ik wil ook VD met mijn Fries gaan doen, maar eerst moet ie nog beetje ouder worden ;)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:17

Sissi87, hoe kun jij een mening vormen over mijn werken, als je alleen weet dat ik 5,5 jaar bezig ben met trainen?
Mijn paard kan iig ook prima uit vertrouwen liggen, plat liggen, zitten zónder voedselbeloning (of wat je maar wilt).

Verder leg ik uit hoe het werkt met de voedselbeloning om de manier van trainen van Hannah-Menno te verduidelijken omdat ik erg het idee had dat je zelf niet echt ervaring hebt met deze methode.
Dat kan ik mis hebben, maar vertel anders eens wat jouw manier is van trainen en laat eens wat beeldmateriaal zien ter verduidelijking wat je doet!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:46

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D