Bitloos rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Bitloos rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:55

Ik rijd nu al een hele tijd bitloos maar nu kom ik toch op een 'probleempje'!
Ik rijd in de bossen altijd gewoon met een crb en lang teugeltje, maar nu wil ik toch weer gaan proberen te dressuren. Met die crb gaat dat gewoon weg niet, heb nu zelf een hoofdstel in elkaar geflanst wat werkt als een soort side-pull. Dit gaat goed voor de dressuur (tot nu toe, heb het 1x gedaan :+ ).
Maar nu had ik een vraagje, kun je een lage neusriem (of aansnoer neusriem?) ook gebruiken en daar teugels aan maken ?

(Hier verkopen ze namelijk geen side-pulls en mijne heeft de ene keer cob andere keer full en past het dus vaak niet, vandaar dat ik het (nog) niet via internet wel bestellen, en eerst nog even zo proberen).

IZZIIE

Re: Bitloos rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:50

ik heb iemand gezien die een lage neusriem gebruikt (bitloos) en dit ging bij haar wel..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:34

Wat is de reden dat dat niet gaat? Ik rijd zelf met de CRB van Barefoot en ik en mijn paard vinden er weinig verschil tussen met het rijden met bit, durf zelfs wel te zeggen dat dit gemakkelijker is.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:31

bij het ene paard werkt de crb ook met bitloos dressuur, bij de ander niet...
Wat een mooi idee is om een leren sidepull te hebben is een leren 'ombouwneusriem'. Eigenlijk koop je een losse neusriem, die gemaakt is om bitloos mee te rijden. degene die hem heeft is van tack by jospeha
http://www.equihof.be

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:48

Zoals KDS al aangeeft werkt het bij het ene paard wel en de andere niet :). En idd zo eentje kan ik ook nog altijd aanschaffen. En aan de eerste reactie gaat een lage neusriem dus wel. Is de 'functie' hetzelfde als zon ombouw neusriem ? (Dan schaf ik namelijk eerst een lage neusriem aan om te kijken hoe hij reageerd en dan over op een echte laat ik maar zeggen als het goed gaat) ;)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:16

ik vind zelf de ombouw fijner werken omdat het deel war je de teugels aan vast maakt ook echt gemaakt is om teugels aan vast te maken (aangezien ik brede teugels met brede klips heb) en ik aan een lage neusriem last had met mijn teugels. Het is zeker een manier om het uit te proberen; maar op den duur kreeg ik schaafplekjes enzo... gewoon iets wat je even in de gaten moet houden denk ik dan...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 18:53

Ja het is ook niet voor altijd hoor, gewoon even uitproberen ;). Maar dan ga ik er eentje aanschaffen denk ik, bedankt :D !

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 21:40

Hier mag trouwens een slotje op, heb een oplossing gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:42

Wat is die oplossing dan?