sinds een poosje ben ik erg bezig met Parelli met mijn paard. Om een lang verhaal kort te maken, hij had problemen met voetjes geven en nu is mij geadviseerd om hem spelenderwijs andere dingen met zijn voeten te laten doen, zodat hij ze ook op een andere manier leert te gebruiken.
Hij vind het erg leuk om tijdens de games dingen op aanwijzing aan te raken met zijn voeten of er op te gaan staan. Nu heb ik al een aantal grote pionnen, een jollybal en een kleine boomstam in de bak liggen, maar ik ben op zoek naar iets waar hij goed op kan gaan staan zonder dat het wiebelt of snel stuk gaat. En het liefste dat het groot genoeg is dat hij er helemaal op kan gaan staan. Ik merk namelijk dat hij dit bij de boomstam wel wilt, maar het gaat niet ivm de grote en hij wiebelt dan nog iets te erg.
Mijn vraag is of jullie hiervoor ideeën hebben, iets wat ik zelf kan maken of ergens kan kopen zodat ik nog meer verschillende dingen kan doen met hem?
Misschien een strobaal (alleen voorbenen uiteraard)? Wel eentje met de touwtjes opzij, even vogelen zodat het wel veilig blijft.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 24-08-09 20:10
Ik verplaats dit topic van NA naar NH omdat het hier beter past.
Cassidy
Geplaatst: 25-08-09 01:26
Parelli gebruikt zelf de ronde schuimrubberen isolatiematjes die je bij de Ikea kon krijgen (weet niet of ze nog verkrijgbaar zijn?) Je hebt ze in allerlei kleuren. Ik weet de naam niet zo, misschien kan iemand die beter bekend is bij Ikea dan ik je daaraan helpen? Anders neem even contact op met Eddy Moddy van Parelli Nederland...