Ik heb 2 verzorgshetjes die eigenlijk wel een beetje meer conditie en beweging moeten krijgen! Kan er alleen zelf niet op rijden want daar zijn ze niet voor geshikt Zou ik ze gewoon gaan longeren of trainen? Wat is dan goed? Hebben jullie tips? Ik hoor ze graag!
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 26-08-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel duidelijker
Longeren, mits het goed gedaan word, kan nooit geen kwaad. Het is ook prima om wat conditie op te bouwen. Maar begin dan gewoon heel rustig, niet overbelasten in een keer. Wat versta jij onder 'trainen' Door te wandelen (en dan dat wandelen steeds uit te breiden) kan je ook conditie opbouwen. En als het kan misschien lekker naast de fiets. Genoeg mogelijkheden
Dit is ongeveer wat ik ga doen met mijn verzorgpaard. Hij kan wel worden bereden, maar wil het niet riskeren. Ik neem wel eerst een paar longeerlessen waar k normaal rij. Zodat ik het al eens heb gedaan. Verder heb ik veel informatie opgezocht over afremmen, voorwaardsdrijven, opbouwen etc. Ook informatie over wat het beste is voor die spieren van een paard etc. Ik zou als ik jou was dat ook doen, en niet zomaar iets doen. Verder is het goed te doen. Is een goede manier om beweging te geven aan een paard. Je kunt er erg veel mee