Wandelen aan de dubbele lijnen (of hoe zeg je dat? )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellissima_

Wandelen aan de dubbele lijnen (of hoe zeg je dat? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:54

Hoi!
Ik ben sinds vandaag mijn dikke shetlander op de lijn aan het zetten, waar natuurlijk beweging bij hoort! Karretje komt eraan, over paar maanden (kan niet anders, ivm omstandigheden) Ik loop gewoon rondjes met hem door de wei, maa rdaar worden we allebei een beetje kriegel van. :') Iemand die een site/of mij kan vertellen wat ik nog meer kan doen? Heb wijken, piaffe en alles gezien.. Maarja dat gaat wat snel :+ Wijken zou wel een ideetje zijn, kan iemand vertellen hoe dat allemaal precies in zn werk gaat?

x

Bellissima_

Re: Wandelen aan de dubbele lijnen (of hoe zeg je dat? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:28

Niemand?

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:41

Je bedoelt zeker werken aan de lange teugel. Ja dan is piaffe inderdaad niet het begin. Werken aan de lange teugel doe je bijna alle oefeningen die je ook onder het zadel doet. Het duurt even maar kom eens een kijkje nemen tijdens de lange teugeldag dan zie je verschillende mensen (waaronder ikzelf) aan het werk hierin en clinics.
http://www.gezienbijgien.com/

Ook tijdens Horse event geef ik een demo samen met Marjan Smit voor vereniging van het Spaanse paard. En van de Lipizzaner vereniging komen Regine Riegman en Jaqueline Poot.
Allen laten zien wat het werken aan de lange teugel vrijdag 11 September.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:50

Sorry, daar heb ik niks aan.. Ben ooit naar een lange teugel 'dag/show/clinic geweest maar kreeg totaal geen antwoorden op al mn vragen. Helaas kan ik dit jaar er niet heen. ;( Iemand die het zo uit zou kunnen leggen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:01

Piet Bakker geeft les aan de lange teugels en heeft ook een hele leuke dvd met boekje zodat je zelf al lekker aan de gang kan gaan.
Na de oefeningen als doorlopen wendingen en een eigen goed positie ga je al snel aan de gang met de SB.
De dvd koste iets van 30 euro volgens mij en als je even google op piet bakker dan heb je zijn site volgens mij zo tepakken. Succes !

http://www.rijkunstzondergrenzen.nl/

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:17

Tsja ik weet niet waar je geweest bent en wat voor vragen je hebt. Maar van mij krijg je alle antwoorden. Ik denk dat je het beste les kunt nemen en oefeningen hier op bokt zijn al een paar topics over even zoeken.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:21

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:46

Dubbelle longe
Dan heb je zo`n singel met van die ringen nodig en een longeerlijn die extra groot is 2x een longeerlijn of gewoon 2 losse longeerlijnen.
Dit doe je aan zijn bit door de ringentjes aan de buitenkant achter zijn kont om
en dan heb je als het ware 2 teugels in de vorm van longeerlijnen. hierdoor leert ie zijn conditie hoog te houden.
je kan hem hierdoor makkelijk aan de teugel vragen, en ik denk zelfs dat het wel al een oefening is om daar tussen te lopen die helpt voor later met het beleren met het karretje erachter

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:21

Margoot schreef:
Sorry, daar heb ik niks aan.. Ben ooit naar een lange teugel 'dag/show/clinic geweest maar kreeg totaal geen antwoorden op al mn vragen. Helaas kan ik dit jaar er niet heen. ;( Iemand die het zo uit zou kunnen leggen?

Vorig jaar hebben we voor het eerst een lange teugel dag georganiseerd en ik denk niet dat je bij ons langs bent geweest want wij staan open voor alle vragen en suggesties. Jammer dat je dit jaar niet kunt komen! Het is lastig om je via de pc te helpen aangezien lange teugel werk moeilijk in theorie uit te leggen is aan iemand die er nog nooit mee heeft gewerkt.
Ik raad je aan de dvd van Piet Bakker te bekijken, die is heel duidelijk in zijn uitleg en je hebt bewegend beeld erbij zodat je kunt zien wat de bedoeling is. Piet zijn website is www.lipizzaners.nl hier kun je de dvd bestellen.
Hopelijk heb je daar wat aan en kun je aan de gang met je pony.