Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

). Een paard spreekt geen mensentaal, maar misschien lucht het jou heel erg op en doet dat ook wat met haar. Je staat er van te kijken wat voor subtiele emoties (en daarbij behorende lichaamstaal) paarden soms oppikken.
Nimue schreef:Super dat je hier op je 13e mee aan de slag wilt, en ik ben ervan overtuigd dat je het zeker kunt leren!
Ik ben een beetje zweverig, maar wat ik zelf erg fijn vind als het eventjes wat minder klikt tussen mijn pony en mij, is gewoon niks met haar doen. En dan niet in de zin van haar laten barsten, maar sámen met haar niks doen. Gewoon met een boekje erbij in de wei, beetje zitten, beetje tegen haar aankletsen. Samen zijn zonder verwachtingen en druk, ik vind dat heel fijn en ontspannend.
Verder zijn er hier al veel goeie tips gegeven, maar nog één ding: als jij je schuldig voelt omdat je haar verhuisd hebt, voelt ze dat waarschijnlijk aan. Ik denk niet zozeer dat ze het jou kwalijk neemt, maar doordat jij je wat schuldig voelt treed je haar waarschijnlijk anders tegemoet en dat merkt ze denk ik wel. Misschien moet je eens gewoon hardop tegen haar vertellen waarom je het gedaan hebt, dat je hoopt dat ze het niet erg vindt, maar dat je je toch schuldig voelt (je hoort jezelf dan wel praten en verklaart je zelf voor leipo waarschijnlijk, maar goed... alles is het proberen waard, toch?). Een paard spreekt geen mensentaal, maar misschien lucht het jou heel erg op en doet dat ook wat met haar. Je staat er van te kijken wat voor subtiele emoties (en daarbij behorende lichaamstaal) paarden soms oppikken.
Vind jij het zelf wel prettig in dat nieuwe weitje waar ze nu staat?

LinSa schreef:En of mijn pony het goed oppikt!
Heb van de website die Arabesk gaf een aantal oefeningen gedaan.
Ze deed het geweldige
Citaat:Alleen zijn er een paar dingen waar ik tegen aan loop, zoals:
ik oefen in de wei. maar als ik haar dan 'leidt' gaat ze met haar hoofd naar beneden en wil gaan eten.
Hoe moet ik haar duidelijk maken dat dit niet mag?