Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DaanxBien schreef:Ik denk wel dat met bit beleren het beste is
als je dan erop zit en hij gaat er gruwelijk met je vandaar dat heb je tenminste nog iets... Maarja tis je eigen keus zullen ook wel mensen zijn die gelijk bitloos hebben beleert
als je dan erop zit en hij gaat er gruwelijk met je vandaar dat heb je tenminste nog iets... Maarja tis je eigen keus zullen ook wel mensen zijn die gelijk bitloos hebben beleert
MiSsY_Me schreef:DaanxBien schreef:Ik denk wel dat met bit beleren het beste is
Hoe bedoel je, "heb je tenminste nog iets"...Bedoel je,, dan heb je het bit nog om door zn mond heen te raggen? Iets anders kan ik er nl niet van maken...
Ik denk niet dat je met bit veel meer te zeggen hebt dan bitloos, niet als je er goed mee omgaat...
Je kan ook paarden berijden zonder ze pijn te doen, weetje...

MiSsY_Me schreef:DaanxBien schreef:Ik denk wel dat met bit beleren het beste is
Hoe bedoel je, "heb je tenminste nog iets"...Bedoel je,, dan heb je het bit nog om door zn mond heen te raggen? Iets anders kan ik er nl niet van maken...
Ik denk niet dat je met bit veel meer te zeggen hebt dan bitloos, niet als je er goed mee omgaat...
Je kan ook paarden berijden zonder ze pijn te doen, weetje...
Hackie schreef:Dit stuiterde ook een beetje tegen mij borst.
Net alsof je paard in volle galop stop omdat hij een bit inheeft, en als hij bitloos loopt dat hij dan door blijft rennen.
Leer hem/haar dan de 'one rein stop' ipv in zijn smoel te gaan zitten trekken

. Want dat is er eentje met een flinke kop (en nek
) er op. Ik heb dan ook veel voorwerk gedaan met grondwerk en ik kan niet anders zeggen dat ik echt een paard heb, die wel degelijk goed met je kan samen werken, mits je maar weet wat je doet (duidelijk en rechtvaardig zijn bijvoorbeeld) en ik probeer zoveel mogelijk alleen op zit te rijden (en dat is hard werken bij een jonkie, maar het loont je inzet absoluut!). Anders kun je het wel schudden bij hem, maar dat zou met bit precies zo zijn.
DaanxBien schreef:Waarom zou je dan gelijk in zn mond moeten raggen als je met bit rijd?
maarja never mind ik rij met bit dus doe daar zoiezo mn paard wel pijn mee
Ik trek nooit in een paard zn mond alstie ervandoor gaat ik laat ze meestal uitrennen
Moest dus maar afwachten welke bochten die ging maken en het was nogal een lang stuk naar stal dus was wel effe spannend verloor ook nog is mn beugels
uiteindelijk wonder boven wonder toch heel veilig en erop aangekomen derest was gevallen