eerst een fotootje van het wagentje, dat ik zelf heb opgebouwd. een topic over het herbouwen van het wagentje moet nog een keer volgen.
net vijf minuten afgemonteerd, enige wat nog moet is de lijntjes erop schilderen, en kapjes op de as-uiteinden. als iemand weet waar je kapjes voor concourswagenwielen kunt krijgen, hoor ik het graag!

Het beleren is vooraf gegaan uiteraard aan los sturen aan de lijnen, ook met gewicht aan de strengen, en daaropvolgend met onze práchtige beleerwagen/ beleerlamoen (die eigenlijk paardenmaat is, maar voor een pony als Snatje wel een zo verstandige tussenstap vóór het echte lamoen.):

de volgende foto's zijn van de allereerste keer los rijden met de wagen. hiervóór heeft Snatje al enkele keren met de wagen gelopen met een naastloper. naar mijn persoonlijke mening pakte hij het super op, hij was wel héél licht en zacht in de mond, inmiddels kan ik normaal contact nemen. het bitje dat hij draagt is een lichtgewicht ongebroken trensje wat ik zelf voor hem in model heb geslepen. inmiddels heeft hij een liverpoolstangetje wat ik eveneens in het door hem gewenste model heb geslepen/ gesmeed (overigens na enkele pogingen met standaard liverpooltjes, Snatje is gewoon érg gevoelig). de oogkleppen hebben we er nog niet aan, wederom omdat Snatje het 't beste doet met kleine stapjes per keer. de keuze om eerst de wagen te doen, en dan pas de oogkleppen, is omdat hij het prettig vindt om dingen goed te kunnen zien, geluiden waarbij niets te zien is maken hem eerder nerveus dan iets raars zien op zich.
nou goed, genoeg uitleg, hier de foto's!
met nieuw concourstuig... bijpassende hoofdstel moet dus nog komen...

het achteraanzicht:

braaf stappen:

klopt, hij is vrij ieletjes voor een welsh...

dan nog een drafje (mooi beeld vind ik deze):

'ik vind het toch nog behoorlijk moeilijk hoor mam!'

en als laatste mijn grote trots, Snatje vond het nl. allemaal wel erg mooi en wilde steeds eruit draven, wat dus uiteindelijk ook mocht... sindsdien is een flinke draf met het wagentje zijn grote hobby eigenlijk, haha!
Filmpje van Snatje's debuut met de wagen!
nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik ben me ervan bewust dat de leidselvoering in dit stadium nog niet erg netjes was, evenals Snatjes reactie op het bit. inmiddels heeft hij wat meer ervaring en kan ik hem wel netjes en ontspannen op contact rijden. tips zijn altijd welkom!
Groetjes Renée!