Aan het touw alles, in vrijheid niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aan het touw alles, in vrijheid niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:53

Of niet veel toch niet :+
Pony doet alles wat je maar wil, zolang er een touwtje aan vast zit. Zodra dat touwtje weg is wordt het al een heel stuk moeilijker .. Heeft er iemand tips om dit op te lossen?

Wat ik bv. doe is hem ergens "neerzetten", aan de andere kant (bv. een zeil) gaan staan/zitten en hem roepen. Bedoeling is dan dus dat hij komt en over het zeil (of wat dan ook) stapt .. En dan krijg je het probleem :+ Uiteindelijk komt hij áltijd .. maar nooit over hetgeen dat de bedoeling is :Z

En hij snapt het allemaal wel, het is niet dat hij niet weet wat het is ofzo, want aan een (los) touw loopt hij er 1000 keer over zonder problemen .. Ik heb er een filmpje van:
Afbeelding

Kunnen jullie misschien hier iets uit halen? Waar ik op kan/moet letten en wat ik eens kan proberen? Want ik zou toch graag werken naar alles in vrijheid, want aan het touw doet hij het allemaal wel dus daar zit weinig uitdaging .. Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:05

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? _O-
Volgens mij snapt je paard gewoon dat die ook bij jou kan komen door om te lopen of wachten totdat jij weer komt, en dat is natuurlijk weer makkelijker dan 'over dat stomme zeil waar baasje me altijd overheen laat lopen' :=

Enigste waar ik aan kan verzinnen (aangezien ze het op filmpje staat van 'Jaaaaaaaaaa......??') is het het 'waard maken' om over het zeiltje te lopen.
Hoe je dat moet doen, geen idee, moet jij achter zien te komen, want het hangt van je paard af ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:35

Hmmja, daar zit mijn grootste probleem .. Hem enthousiast krijgen om ook maar IETS te doen :+ Ik heb de manier nog niet gevonden .. :') Maar ik geef niet op :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:46

Ik zie hier een intelligent paard...waarom moeilijk doen als het niet hoeft :D
Misschien moet je hem eens lokken met wat lekkers(bv brokje wortel),dan is het de moeite waard om kunstje te doen.Hij kijkt enorm verveeld en loopt alleen erover heen omdat jij dat dringend aan hem vraagt,hij doet je dan een plezier.
Zonder touw vind ie dat je er lekker zelf over mag stappen :=

Ik heb gemerkt dat liefde en enthausiasme toch vaak door de maag gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:48

Fijn dat het er aan te zien is dat hij zo intelligent is :D
Het is een enorm speciaal geval :j :+

Ik had snoepjes .. heeft hij er ook een heel aantal van gehad (in het begin als hij er gewoon aan het touw over stapte enzo bv.) maar dat was het toch niet helemaal ... Hij wilde het snoepje wel hoor, als ik wat dichter bij hem was en het echt niet zien moest ik oppassen dat het niet weg was :+ maar om nu daarvoor je benen beetje op te heffen ...

En dat verveeld zijn/kijken klopt helemaal .. maar dat is hij dus constant :+
En ik heb nog niet datgene gevonden dat hem misschien een klein beetje enthousiast zou kunnen maken ... :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:54

De truuk is om iets te vinden wat hij erg lekker vind,heb gemerkt dat ze voor wortel zo'n beetje door het vuur gaan :D
Goed voor de lijn en je kunt een grote wortel gewoon in een aantal stukjes snijden,van een plastic melkfles maak je een bakje.(even de bovenkant eraf snijden,zorgen dat het niet scherp is,gaatjes erin en touwtje doorheen.Kun je hem aan je riem hangen).

Kijk maar even in dit topic ;)

[GVL-ITP] VD Fax en ik...Tango

Anoniem

Re: Aan het touw alles, in vrijheid niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:25

Dank je!
Dat ga ik zeker eens bekijken .. Sowieso de wortel, misschien vind hij dat inderdaad leuker/lekkerder dan een snoepje (niet dat ik hem constant snoepjes zit te voeren hoor, maar ik had nu even niks anders bij de hand..).
Dat bakje .. hmm .. ik vrees dat zo'n bakje leeg is voordat ik het door heb :+ Daar moet eerst wat andere training aan vooraf gaan vrees ik ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:34

Jup...dicipline...snoepbakje is off-limits voor self-service :D .Die van mij durven een enkele keer nog net hun neus ertegen te drukken maar dat is al niet toegestaan :o