Ongeïnteresseerd paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Ongeïnteresseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 22:38

Hoi allemaal :)
Ik ben al een tijdje aan het denken om vrijheidsdressuur en grondwerk te doen met Beauty. Is er nooit echt van gekomen, maar vandaag is paardentandarts geweest en heeft twee tanden getrokken. De komende vier dagen zit rijden er dus niet in. Daarom is het morgen eindelijk zover. Heb voldoende opgezocht over VD. Zette haar voordien minstens één keer per week in een bak, is ze ondertussen al aan gewend. Ben al een beetje met de basis begonnen, in commando stappen, me volgen in het algemeen. Aan het touw prima, het touw losjes in mijn hand en ze volgt me waar ik ook ga. Met longeren is ze al aardig aan stemhulpen gewend. Het probleem is, als ik haar niet vastheb aan een touw ofzo, heeft ze echt totaal geen interesse in mij, zit ze aan de grond te snuffelen of weet ik wat. Vertrouwen en vriendschap zal het niet aan liggen, we vertrouwen elkaar blindelings en zijn twee handen op één buik. Met wortels lukt het natuurlijk al veel beter, al moet ik haar de wortel eerst letterlijk voor de neus houden voor ze me volgt. Beloon haar voldoende met snoepjes en schouderklopjes als ze het goed doet. Mensen die hier ervaring mee hebben en enig idee hebben hoe ik het moet aanpakken ? :)

Nickas

Re: Ongeïnteresseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:15

Waarschijnlijk doe je dingen die ze (niet meer) interessant vindt.
Tijd voor iets nieuws, waarin je haar echt uitdaagt iets actief te gaan doen en actief mee te denken: wat wil mijn baasje dat ik doe? .
Denk aan een opstapje, een grote bal vooruit duwen, achteruit je hand volgen... weet ik het...
Ideeen zat te bedenken (of op te zoeken) ! Beloon ieder initiatief dat ze toont...
Succes!