[AR] Stel ik nou zo'n rare vraag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Stel ik nou zo'n rare vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 00:16

Ik heb mijn sulky weer moeten verkopen omdat hij toch te groot was helaas.
Nu liep ik tegen een leuk geprijsde marathonwagen aan, wel mijn type maar eigenlijk niet mijn kleur.(ik houd echt niet zo van rood)

Dus heb ik een vrijblijvende mail gestuurd naar de firma waar hij oorspronkelijk vandaan komt met de vraag wat het eventueel zou kosten om hem in de toekomst over te laten spuiten. En krijg ik dit antwoord:
Citaat:
Goede middag , dat kan wel .
Hij moet dan geheel gedemondteerd worden en gezandstraald in de priamer de kleur gespoten biezen en gemonteerd worden .
Dit kost veel uren en matriaal . Laat hem mooi rood.

Is dat nou zo'n rare vraag die ik stel? Ik heb nou niet het idee dat ik serieus genomen ben.
Een beetje hetzelfde als ik bij de garage kom om een kras te laten maken "laat dat maar zitten mevrouw...dat is heel duur en kost ons veel tijd"
Daar vraag ik toch niet om. Ik vraag gewoon wat het kost verder niks.
Het is crisis tijd.....dus eigenlijk zouden ze blij moeten zijn met zo'n malloot als ik die de wagen wil laten overspuiten. Dat brengt toch geld in het laatje of ben ik nou zo dom.

Nou ja het zal wel, ik ga er nog even een nachtje over slapen of ik nou echt een ferrari rode marathon wagen wil hebben. :D

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:48

Ik denk dat deze man (vrouw) het niet slecht met je voor heeft. Met dit mailtje wil hij vast duidelijk maken dat het prijstechnisch
geen goed idee is om hem te laten spuiten. Dat het erg duur is om dat bij een officieel bedrijf te laten doen. Ik zou denk ik op zoek
gaan naar een kar in de andere/juiste kleur :P (maar moet wel lachen om het kort maar krachtige mailtje ;) )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:04

Die persoon maakt geen schijn van kans bij het Groot Dictee der Nederlandse taal, maar die laatste zin... :') Zo droog, je moet er van houden, maar ik lag hier in een deuk en hoop nu dat ik de buren niet wakker gemaakt heb. _O- Ik vind het geen rare vraag die je hebt gesteld, maar ik vrees toch dat ze er hartelijk om hebben gelachen tijdens de pauze. :o Veel succes met het maken van je keuze.

Liesje89

Re: Stel ik nou zo'n rare vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:49

Laat hem mooi rood :Y)
Mooi rood is niet lelijk toch?? Als je er niet aan kunt wennen kun je hem altijd nog over laten spuiten ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:44

Ik vermoed dat je voor de prijs die je voor deze tweedehandswagen zal moeten betalen inclusief de kosten voor het overspuiten gewoon een nieuwe geheel naar je eigen smaak kunt kopen. Ik denk zo dat het overspuiten al gauw op een 2000 euro zal komen... Vergeet niet, dat zal in NL worden gedaan, terwijl de meeste wagens in Polen worden gemaakt (en gespoten, en gemonteerd). Daar concurreer je niet tegen op, met NL personeelskosten. Ondanks de crisis zal deze leverancier geen tijd willen steken in een offerte uitrekenen waar jij van gaat zeggen, nee dank u, dan koop ik wel een nieuwe.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:21

Ik vind het geen rare vraag maar ook geen raar antwoord. De wagen zal echt helemaal gedomonteerd moeten worden en vervolgens weer helemaal opgebouwd. Dat zal gewoon zo duur uitkomen dat het de wagen niet waard zal zijn.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:47

Je kunt hem natuurlijk ook zelf demonteren en opschuren...

Dat de vorige lak er helemaal af moet is voor gewone lak niet waar, dus eenvoudig overspuiten kan gerust. Houd er dan wel rekening mee dat die lak niet zo stevig is en er dus al snel gaten in komen. Wil je een degelijke afwerking met poedercoating, dan moet de vorige laklaag er wel af en dat betekent zandstralen en dus veel werk. Ik vind het ook geen raar antwoord, aangezien die persoon geen half werk wil leveren.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:32

Nee hoor netjes geantwoord, misschien wel wat kort, maar wel duidelijk.
Denk dat de kosten niet tegen elkaar opwegen, dus dat het erg duur wordt wat je wil maar ja alles is mogelijk. Dus jou wens ook. Maar daar hangt een prijzig prijskaartje aan, aan jou de keus of je dit er voor over hebt.
Anders de wagen rood laten of verder kijken naar eentje met een kleur die je beter past..............
Of zoals men al heeft aangegeven, het e.e.a. wellicht zelf voorbereiden en doen?
Succes met je keus.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:34

Ik heb besloten om verder te kijken. We gaan de concourswagen van mijn stalhouder opknappen en dan mag ik die gebruiken(werd haast verplicht om dat ding te gaan gebruiken :D )

Ponytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:37

ja zou ik ook doen! hooor je hebt een goede keuze gemaakt!!!