[AR] Met Paloma @ Shetlandmendag Voorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

92smartie92

Met Paloma @ Shetlandmendag Voorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:56

Hallo,

8 Augustus was alweer de Shetlandmendag in Voorst, mijn groom was mijn zus, en we hebben met de onderdelen, dressuur-vaardigheid, Speel Uw Spel, en Ringsteken meegedaan. Met Ringsteken heb ik gestoken, omdat bij de vorige ringsteekwedstrijd zus alles misstak :+, dus ik heb het maar geprobeerd, en zus mennen. Ging ook prima! :D

We hebben erg genoten, dressuur ging niet op zijn best, vaardigheid ging super, Speel Uw Spel ging opzich ook wel lekker, en Ringsteken zijn we 3de geworden :D We waren 9de geworden geloof ik met Dressuur/Vaardigheid.. Maar voor de rest geen bekers, achja..onze topper heeft haar best gedaan.

We moesten 8 over half 11 ongv beginnen met dressuur, iets daarna met vaardigheid, en om 3 uur pas met Speel Uw Spel, dus we hadden een lekker weitje in elkaar geflanst achter de trailer, kon ze lekker grazen..

Hierbij de foto's:

1. Eerst even praatje maken :D Alvast opgetuigd .. (Je ziet alleen d'r kontje :+ )
Afbeelding

2. Inspannen maar :D
Afbeelding

3. En gassen maar, heel charmant dat jasje erop. :') Mevrouw lekker ontspannen.
Afbeelding

4. Onder de dressuurproef, ze reed de hoeken helemaal niet fijn door, die hekjes waren ook zo eng.
Afbeelding

5. Vaardigheid, we hadden lekker de vaart erin.
Afbeelding

6. Naar het A/B/C/D poortje geloof ik ..
Afbeelding

7. Dat was hem alweer :D
Afbeelding

8. Ondertussen wachten op het volgende onderdeel ..
Afbeelding
Lekkere bekkie ..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8BMFH88V-1.jpg

9. Op naar Speel Uw Spel!!
Afbeelding

10. De Joker.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6VVYVHM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3NUWA6H.jpg

11. Ringsteken.
Afbeelding

12. Prijsuitreiking, mevrouw kon niet stilstaan. :=
Afbeelding

Laten jullie een berichtje achter? :D

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:02

Toppie knol van ons...
Wat ziet ze er goed uit..

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:08

Al heel vaak bekeken, en nog maar 1 reactie? :\

_Stephanie

Re: Met Paloma @ Shetlandmendag Voorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:10

zit er leuk uit hoor! leuke pony heb je!
ik heb er verder niet zo veel verstand van, mar tog gefeliciteer met je prijs!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:11

Je pony heeft duidelijk lol in de vaardigheid. Mooie aanspanning.

Tipje: de broek mag wel een paar gaatjes hoger. En als je niet erg gehecht bent aan de klepel op het voorhoofd, zou ik die van het hoofdstel afhalen. De klepel is veel te groot en je pony heeft er eerder last van. De klepel is eigenlijk voor tweespannen om ongelijke aftekeningen mee te verhullen. En je pony heeft een prachtig hoofd, dat gezien mag worden.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:54

De broek kan jammer genoeg niet strakker, we kunnen er eventueel gaatjes in laten maken. :) De klepel kleppert inderdaad altijd met rijden, ding zit alleen maar in de weg, alleen ik weet nou niet zeker of hij eraf kan, het hoort wel dus lijkt me wel. Ik zal even kijken. In ieder geval erg bedankt voor je compliment. :D

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:04

Zag er leuk uit. Gefeliciteerd met jullie 3e prijs!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:42

Oei foto 2
Op die foto ben je achter bij je pony bezig, terwijl ik niemand bij het hoofd zie.
Ook heb je de leidsels niet vast.
Stel hij schrikt, kan de beste overkomen, heb je niets om hem te kunnen stoppen.
Misschien dat er wel iemand bij stond, dan is het veiliger om diegene recht voor de pony te laten staan en de bakstukken vast te houden.
De broek moet niet strakker maar hoger. Deze hoort een handbreedte onder de zitbeenknobbels te liggen, ligt nu veel te laag.
De klepel zou ik er ook afhalen, als dat kan tenminste. Zonde van zijn leuke koppie, rest al goed verwoord door Janouk.
Op de onderste foto lijken je strengen te lang, omdat de lichtogen (te) ver naar voren toe kunnen. Gaat ze daar net achterwaards?
Op de rest van de foto's heb ik dit niet gezien.
Vind het een leuke combinatie, een mooie wagen en leuk om te zien dat jullie verder veel plezier hebben.
Succes met mennen!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:48

Hoi Josie.

Mijn schoonvader hield de ponie vast alleen wou hij op dat moment een foto maken, we hadden het niet eens door dat hij haar los liet, op de laatste foto stond ze telkens op het punt om omhoog te komen dus de strengen lijken daar ook te kort.
En de klepel die halen we er gelijk vanaf.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:00

Dank je wel voor je uitleg.
Veel plezier nog met elkaar.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:42

Zo te zien was het een leuke dag! :)

josie schreef:
De broek moet niet strakker maar hoger. Deze hoort een handbreedte onder de zitbeenknobbels te liggen, ligt nu veel te laag.
...
Op de onderste foto lijken je strengen te lang, omdat de lichtogen (te) ver naar voren toe kunnen. Gaat ze daar net achterwaards?

Dat komt doordat de broek niet goed afgesteld is... Als die wel goed is, kunnen de lichtogen niet zoveel naar voor bij het achteruit/omhoog gaan...