ailana aan de longe voor het eerst met zadel op.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjegek

ailana aan de longe voor het eerst met zadel op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:18

vandaag voor het eerst met zadel gelongeerd en tijdens het longeren (met camera, longeerlijn en longeerzweep in de hand in draf een foto proberen te maken :P )

eerst rende ze even bokkend weg daarna was ze zo mak als een lammetje en heb nog even voorzichtig aan het zadel gehangen.
let maar niet op de longeerlijn, die heeft ze vanmiddag stuk getrokken :o dus zit een beetje knullig vast. heb al een nieuwe en een bitstukje, werkt toch wat fijner. :D

even poseren met zadel.
Afbeelding
Aan het werk(saai!)
Afbeelding
baasje? hoeveel rondjes moet ik nou nog?
Afbeelding
pff ik ben zo moe van dat rondjes rennen(wel 20 rondjes ;) )
Afbeelding
wat heb je daar in je hand? snoepje?
Afbeelding

en omdat het hier ook in dit topic hoort nog een foto van mn minishetje, komt binnenkort ook nog een leuke fotoshoot van met mooiere foto's, ze heeft het steigeren op commando ondertussen erg goed te pakken ik hoef maar mn zweep voor haar neus te houden en ze gaat al, dan begint ze eerst opgefokt met haar voorbeentje te slaan, en als ik zeg alehop, gaat ze omhoog, zo schattig :D z kan ook een beetje buigen al en begint nu aan de spaanse stap.
heb nu alleen nog deze foto van vlak na de winter.
Afbeelding
en deze foto moet er ook nog even bij vind ehm zo snoezig... het vershil tussen groot (hafje 1.40) en klein (shetje 67 cm, 5 maanden oud)
Afbeelding

Alet74

Re: ailana aan de longe voor het eerst met zadel op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:26

Wat een mooie Haf heb je! Spannend he, zadel er op en dan straks jij ook neem ik aan?
Het zadel lijkt trouwens wat ver naar voren te liggen.

Nickas

Re: ailana aan de longe voor het eerst met zadel op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:57

Leuk he, die hafjes :)

Ik zou het zadel ook zeker 20 centimeter naar achteren leggen, anders drukt het erg op haar schouders en kan ze zich niet goed bewegen.
Daarnaast moet je het longeertouw niet aan 1 bitring vastmaken, want dan kan je het hele bit door haar mond trekken.
Haal in dit geval het longe door haar linker bitring, achter haar oren langs en knoop het vast aan het rechter bitring. Dan voorkom je dat je het bit door haar mond trekt!
Straks met een bitstukje kan natuurlijk ook weer :)