NOS-reportage van draversderby Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziyadah

NOS-reportage van draversderby Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:53

Hallo allemaal,
Via onderstaande link kun je een NOS-reportage van de derby voor dravers zien. :)
http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... ory/sport/
Veel kijkplezier!

UITSLAG DERBY

1 Zoran Lobell ...1.17,5 ...€ 52.500 ...J.W.M. Engwerda
2 Zizou ...1.17,7 ...€ 26.250 ...R. Bakker
3 Zirko Boko ...1.18,0 ...€ 14.175 ...J.V.M.G. Verbeeck
4 Zorba Oldeson ...1.18,2 ...€ 6.825 ... R.T. de Vlieger
5 Zorreguieta ...1.18,2 ...€ 3.675 ...D. Locqueneux
6 Zygfryd ...1.18,3 ...€ 1.575 ...K.L.C. Roeges
7 Zabatinitranss R ...1.18,5 ...€ 0 ...C.F. Kamminga
8 Zoey ter Sype ...1.18,7 ...€ 0 ...T.H. Kooyman
9 Zoon van Unia ...1.19,2 ...€ 0 ... R.L. Pools
10 Zo Incredible ...1.19,8 ...€ 0 ...A. Bakker
11 Zwaan's Dean ...1.20,8 ...€ 0 ... W.C.M Duivenvoorden

Uitgeschakeld wegens galop:
Zidane ......H.W. Langeweg jr.
Zie Zo Medo .......H. Ebbinge
Zizou Limburgia ....... P.J. Strooper
Zjohnny Cash ....... S. Wagenaar
Zeus Oldeson ....... B.J. Crebas

Citaat:
Zoran Lobell deed niet mee voor de strijd om de leiding en lag na een kilometer in vierde positie. In de laatste kilometer bracht Engwerda zijn pupil in stelling en bereikte in tweede positie de laatste rechte lijn van Duindigt waar ook de inmiddels leidende favoriet Zirko Boko er ook aan moest geloven. “Aan de overkant had ik toch het idee dat mijn paard wat moe begon te worden en dacht ik even dat een overwinning moeilijk zou worden”, aldus Engwerda. Zoran Lobell nam richting finish twee lengte voorsprong en hoewel Zizou veel meters vanuit het achterveld goedmaakte was de eerste zege voor Jeroen Egwerda een feit. “Ik hoopte bij het uitkomen van de laatste bocht dat we op Alkmaar waren want daar is dan de finish zo dichtbij. Maar dat laatste stuk op Duindigt is zo lang en was blij dat we er eindelijk waren. Het paard heeft echt het karakter van zijn vader Passing Renka(een der beste paarden die Nederland ooit rijk is geweest en ook internationeel met de top mee streed)”. Zirko Boko pakte plaats drie voor Zorba Oldeson. Zichtbaar emotineel nam Engwerda de vele ereprijzen in handen. Het was hem gelukt om op de lijst der lijsten te komen. De eerste prijs bedroeg dankzij de Telegraaf bijna 53.000 euro.

Bron: http://www.nakoersen.nl/