Zaterdag was het dan zover. Ik reed de samengestelde wedstrijd, speel uw spel en het NK ringsteken. Ik had er meteen een weekje vakantie van gemaakt. En ben vandaag weer thuis gekomen. Pony's stonden half uurtje van de camping vandaan. Vrijdagavond is bokker Xlaus_ gekomen om de zaterdag te helpen.
Zaterdagochtend rond half 9 van de camping vandaan richting de pony's. Lekker gepoetst en ingespannen. Het wedstrijdterrein was er nameljk vlakbij.
Kwart over 10 moest ik beginnen met de dressuur. Het liep wel al wat uit, was namelijk om kwart voor 11 nog niet in de ring. De dressuur voelde wel fijn aan. Valiant bleef wat achter.
Daarna door naar de vaardigheid. Bleven foutloos met een tijd van 92 seconde nog wat.
Even naar de vet-controle. Alles was nog prima.
Na een paar minuten mocht ik beginnen met mijn wegtraject. Wegtraject verliep goed. Draf tempo op tijd. In stap was het wat lastig maar het is gelukt.
Na het wegtraject hadden we 4 hindernissen. Hindernissen waren erg leuk gemaakt.
Hindernis 1 verliep vrij goed. Wel een andere route gereden dan dat ik verkent had maar het liep wel door.
Hindernis 2 waren skippiballen. DIe verliep minder. Pony's wilde 2 keer niet echt naar rechts. Daardoor gleed Charlie paar keer goed uit. Reden volop tegen een skippibal aan. En valiant kreeg hem goed tegen zijn hoofd. Daardoor heb ik wel 5 strafseconde gekregen. Hindernis 3 ging ook super. Hindernis 4, de waterbak ook.
Lekker wat gestapt en uitgespannen. Toen bedacht ik me dat ik nog naar de vet controle moest. Lekker aan de hand ernaartoe. Charlie zijn hartslag was nog veel te hoog. namelijk 100. Dus 10 min gestapt en toen was zijn hartslag 90. Dat moest voor het mooie wat sneller zakken. Maar lekker gegraast en nog wat gestapt
2 uurtjes gewacht en toen moest ik speel uw spel. Ging eigenlijk super, en mijn vader (groom) dacht dat we nog wel dat ene poortje kunnen redden om naar de joker te gaan. Helaas... ik miste hem op 1 seconde. Erg balen maar volgende keer beter.
Aan het einde hadden we het ringsteken. Mijn vader heeft een strijdwagentje gebouwd. Laura (Xlaus_) ging ringen steken.
Het was een super dag.
Uiteindelijk 2e geworden in de samengestelde wedstrijd. 8e met het ringsteken en 1e met de orginaliteit
Onze kleding.

ringsteken ronde 1
ringsteken ronde 2
ringsteken ronde 3

hindernis 1
hindernis 4
Helaas krijg ik de foto's van marieke versluis niet als link door copyright.
Op de site bij recent werk - shetlandermendag voorst 2009 - aanspanningen van 9:30 tm 10:30 (rode kar, rode shirtjes, 2 span)
recent werk - shetlandermendag voorst 2009 - aanspanningen van 11:00 tm 13:00 (helaas maar enkele) Hier staan vele foto's van de waterbak.

zal even kijken of ik er nog meer van jullie heb, het zag er met het ringsteken echt geweldig uit!