Krantenartikel: Duindigt weer gezond maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Krantenartikel: Duindigt weer gezond maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:43

Van de week stond er in hier in Voorschoten een artikel in de krant over Duindigt.
Ze zijn aan het zoeken naar nieuwe mogleijkheden om duindigt weer aantrekkelijk te maken, zodat er meer mensen komen. Z|e denken dan bijvoorbeeld aan ponyrijden en wedstrijdjes voor pony's, maar ook aan een speeltuin, een niet zo dure eetgelegenheid, enz.
Ik hoop dat het gaat helpen!

Hier kun je het artikel nalezen:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/ ... ertainment

jSophiaF

Re: Krantenartikel: Duindigt weer gezond maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:52

Ponyrennen worden al met regelmaat gegeven op Duindigt, sinds 2008.
Hoop dat alle reclame-stunts en nieuwe mogelijkheden Duindigt er weer boven op krijgt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:08

6 september zijn er weer ponyrennen op Duindigt:
Afbeelding

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 06:42

die ideeen zijn er al een aardig tijdje geloof ik. Ze hebben toen met die ponyclub geprobeert maar dat was uiteindelijk niets. Een speeltuin en eetgelegenheid zou wel een mensentrekker zijn, maar helaas zullen veel mensen renbanen, als een donkere plek zien er er niet graag naar toen gaan. Heel erg jammer, maar er zijn genoeg van dit soort mensen. Hoop trouwens wel dat het gaat lukken!

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:39

:D Door de ponyrennen komen steeds weer nieuwe mensen naar de baan, dus dat is al een plus punt,en de opzet voor 50% geslaagd,(bedoeling ook nieuwe jokey,s te krijgen) is de andere 50% ;)

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:10

nieuwe jockey's te krijgen???

Tegen de tijd dat die kinderen oud genoeg zijn, bestaat de rensport in Nederland niet eens meer...

En degenen die ECHT jockey willen worden, zullen een trainingsstal in het buitenland opzoeken en echt niet in nederland gaan prutsen...

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:02

Maar zijn er eigenlijk wel genoeg renpaarden? Als het zo doorgaat met de sport zullen er alleen maar minder renpaarden zijn ben ik bang.

@SaintAissa; Dat ben ik met je eens, als je echt jockey wilt worden kun je beter naar het buitenland gaan. Hier in NL verdien je er volgensmij nauwlijks meer iets mee en zul je dus ook niet of nauwlijks rond kunnen komen.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:57

SaintAissa schreef:
nieuwe jockey's te krijgen???

Tegen de tijd dat die kinderen oud genoeg zijn, bestaat de rensport in Nederland niet eens meer...

En degenen die ECHT jockey willen worden, zullen een trainingsstal in het buitenland opzoeken en echt niet in nederland gaan prutsen...

Zo, inderdaad! dat mag ook wel eens gezegd worden! Jockey worden in NL is echt niet makkelijk als je toch regelmatig wilt rijden. Ik hoor dat zo vaak: Ja de ponyrennen moeten ervoor zorgen dat er nieuwe jockeys komen. Nieuwe jockeys? Als de renbaan straks failliet gaat? Populairiteit winnen voor de rensport, dat lijkt me toch zeker een doelstelling, ook onder de jongere mensen. Een te kort aan populairiteit of iets in die trant is in eerste instantie toch het probleem, toch niet een te kort aan jockeys?

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:54

:o He een nieuwe combinatie/stal Kim en Kim :D

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:00

Zou leuk zijn als dat allemaal zou gaan gebeuren. De ponyrennen zijn al een super leuk initiatief! :D

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:41

Dat ben ik met je eens, ponykoers is hartstikke leuk, maar ik ben wel van mening dat de kinderen ook heel veel verkeerde dingen leren als ze niet worden begeleid door een goede rentrainer.

En dat is zelfs het geval bij leerlingen! Het mooiste voorbeeld is Toon vd Troost.
3 jaar lang leerling geweest bij Leysen en het enige dat hij wist te "winnen" was een startverbod in Duitsland.

Nu, zijn 2e jaar bij Braem, staat hij 3e in het Belgische klassement en heeft hij alleen al dit jaar 11 winnaars gereden!
Dat ligt natuurlijk niet aan de kwaliteiten van Toon, want die had hij altijd al. Alleen is het "jockey-zijn" niet gewoonweg op een paard gaan zitten en juu zeggen. Techniek en inzicht leer je alleen bij een goede trainer, niet in een ponykoers.

Goede begeleiding maakt jockeys. Helaas is dat in Nederland nauwelijks nog te vinden...

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:51

He Kim je hebt helemaal gelijk echt jockye worden doe je niet door op een pony te zitten, maar het is een opstapje naar, en bij een goede renstal met echt een goede trainer,leer je heel veel, meer als bij sommige in div jaren.Maar je moet niet meteen prof worden,je kunt ook amateur blijven,of leerling,het is gewoon wat gunnen je ze(koersrijden) gr hans

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:14

laten we inderdaad een duidelijk verschil maken tussen amateur en jockey...

Degenen met jockey-ambities doen er toch echt goed aan om op jonge leeftijd (15 jaar) een goede trainer op te zoeken. Als leerling heb je een ontheffing en op latere leeftijd is het heel moeilijk om je gewicht zo laag te houden dat je hiervan gebruik kunt maken. In Nederland krijgen leerlingen weinig kansen, dwz, weinig trainers zitten daar op te wachten. In België is dat beter en in Duitsland, Engeland en Frankrijk zijn er volop mogelijkheden, als je jong, klein en licht genoeg bent.

In België mag je op 15 jarige leeftijd al in koers rijden, maar voor je zover bent, is er heel wat trainingswerk aan vooraf gegaan.

Dus alle jonge ambitieuze meelezers... jullie weten wat je te doen staat ;)

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:45

:o Kim sta je nog met je paardjes in Westmeerbeek?? ben er al lang niet meer geweest ;)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:40

@ saintAissa: Ik denk dat je een punt hebt wat betreft het belang van goede begeleiding van een trainer. Wel merk ik dat ik uit eigen ervaring en hét voordeel van de ponyrennen (naar mijn idee): Je eigen pony trainen én koersen, veel leer. Maar dit is absoluut minder efficiënt dan (mede) leren van een trainer, omdat er veel meer tijd in gaat zitten wanneer je overal zelf achter moet komen en je natuurlijk ook dingen niet leert.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:23

MrTut schreef:
:o Kim sta je nog met je paardjes in Westmeerbeek?? ben er al lang niet meer geweest ;)

Even geheel offtopic:
Ja en nee... mijn paarden staan nu aan huis. Ik woon vlak bij de Loyse hoeve en ga er elke zondag nog wel trainen.
We hebben op dit moment "maar" 3 paarden, omdat ik sinds kort moeder ben.

Enne... ik pieker me suf, maar ik heb geen idee wie je bent hahaha

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:39

Ik kom uit Boxmeer, en ben verschillende keren op de loyse geweest om paarden te trainen,vorig jaar nog met davy den Oost, kom regelmatig bij rogier en annemarie.Maar als je de volgende keer op Duindigt ben zal ik me even voorstellen, dan herken je me weer.Dit is offtopic sorry ben niet goed in computers

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:50

Waarom stellen ze het niet verplicht voor scholen dat stage's op verschillende bedrijfen gelopen moeten worden en dus ook een ren of draf stal? Op die manier worden de mensen die een vooroordeel hebben de oogkleppen af te doen en verplicht de trainingen te volgen en te zien hoe slecht-ahum- volgens hun die paarden het hebben en dan tot de conclusie kunnen komen dat hun dressuur of springpaard het toch best wel slechter heeft.