Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Verder vraag ik me af of je wel weet waar je mee bezig bent met Monty Roberts.
laurahi schreef:Deze pony is niet angstig voor aanraking en vangen alleen wél toen ik grondwerk met haar aan het doen was. En daarna ook. Ik denk zelf dat ze denkt omdat ik nu dominanter ben altijd voor mij aan de kant moet gaan. Weet jij hoe ik haar duidelijk kan maken dat ze niet altijd voor mij aan de kant moet maar als ik het aangeef ook naar me toe mag komen. Ze is kwa karakter ook niet echt een paardje heel erg aanhankelijk is.
Zou ik dat het beste met voer kunnen doen?? Of heb jij een ander idee?
Cassidy schreef:Maar Laurahi, als het al met Monty Roberts niet lukt, waar blijft de methode van Klaus Ferdinand Hempfling?

)
Sorry.
Probeer je te verplaatsen in de pony en vraag je nog eens af wat er mis ging. Voordat je de pony het stempel 'probleempony' geeft moet je misschien ook even bedenken wat je die pony te bieden hebt. Waarom zou ze zich door jou laten aanraken? 'Probleem' is denk ik niet dat ze bang is, maar dat het haar aan niets ontbreekt. Haar leventje is helemaal compleet zonder jou. Als ik jou was zou ik voorlopig dus lekker met die andere pony bezig gaan, zodat ze merkt dat jij in elk geval niet de hoefsmid of de veearts bent. Waarschijnlijk wordt ze vanzelf een keer nieuwsgierig. Als je regelmatig iets lekkers meeneemt zal ze dat ook zeker kunnen waarderen, liefde gaat door de maag.
Succes!