probleem met benaderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

probleem met benaderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:10

Ik heb vandaag voor het eerst gewerkt met de shetjes van mijn buren. Ze zijn 6 jaar en er is nog nooit echt iets meegedaan, alleen voor de hoefsmid enz. eruit. Er is één keer een poging geweest om ze zadel mak te maken maar daar zijn ze toen meegestopt omdat dat niet goed ding.

Ik heb eerst met de aanhankelijke en onderdanige gewerkt (loswerken en leiden, volgen) Dit ging prima.
Maar de andere pony die de leider van de twee is ging helemaal niet goed, ik heb wel anderhalf uur gewerkt maar nog niet kon ik hem benaderen. Als ik hem probeerde aan te raken ging hij er als een gek van door. Ik heb alles geprobeerd, van monty roberts (van je af jagen als ze aanraken niet toelaat en wachten op de tekens) tot aan liggen op de grond en maar afwachten. Maar het enige wat ze dan doet is op een afstandje grazen. Zodra je in de buurt komt gaat ze er weer vandoor. Ik heb ook met de andere pony geprobeerd erbij aan de hand maar de andere pony kwam nog steeds niet. Hebben jullie tips voor mij??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:09

laurahi

Re: probleem met benaderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 08:22

KLopt ik wou hem in het NH forum plaatsen maar toen hed ik verkeerd geklikt dus vandaar.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:58

Somebitch schreef:
HUh je had hier toch al een topic over? Want daarin had ik gereageerd..

[NH] probleem met benaderen zie je wel :j

et is niet de bedoeling dat je topics dubbel plaatst. Daarom hier een slotje. De rest van de discussie zal ik even samenvoegen.