1,5 jaar VD met Vienna...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

1,5 jaar VD met Vienna...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:29

...en heel veel succes 8-)

Hai mensjes!
ik ben nu al 1,5 jaar bezig met VD met vie en sil (die vast ook nog wel een topic krijgt :P)
en het gaat lekker nu :D ik heb 5 september dan ook mn eerste show :D
(http://www.streekdagen.nl)

hier dah foto's :D
alle kunstjes op een rij maar niet van alles heb ik een foto...
en ik heb inmiddels ook weer iets nieuws: omrollen :D
(wat ik wil gaan op bouwen naar het op de rug liggen :D)

bokken
http://www.plaatjesupload.nl%2Fbekijk%2 ... 84-870.jpg

classieke buiging
Afbeelding

moderne buiging
http://redirectingat.com/?id=401X644&ur ... 39-860.jpg

compliment
Afbeelding

knielen
Afbeelding

aa zeggen :D
Afbeelding

Jambette
http://redirectingat.com/?id=401X644&ur ... 21-820.jpg

kusje
Afbeelding

liggen
http://redirectingat.com/?id=401X644&ur ... 20-020.jpg

doodliggen
Afbeelding

spaanse pas
Afbeelding

spagaat
Afbeelding

steigeren
Afbeelding

zitten
Afbeelding

verder kan ze ook nog:
achterwaarts, achterwaarts hand volgen, op het plateau, rondje draaien, ja knikken en nee schudden,, trappen, alle voetjes geven, likken, soort rollback, capriole, spaanse draf,en allerlei combinaties, bijv op het plateau en jambette/kusje/gekkebek, of zitten en jambette/ kusje/gekke bek/ ja knikken/ nee schudden etc ;)

Rodo_

Re: 1,5 jaar VD met Vienna...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:38

Ziet er echt leuk uit! :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:27

Prachtige foto's en wauw die steigerfoto in vrijheid!

Zou hem zeker uitvergroten moest ik jou zijn! :D

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:34

Ziet er super leuk uit! Ik zou ook zeker die steigerfoto uitvergroten! Die is echt super gaaf!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:38

wow die aa foto is gaaf! :oo
hoe leer je hem dat? lijkt me moeilijk :P

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:43

hee je woont in de buurt zie ik ! ik kom misschien wel kijken het ziet er hier super uit hoor knap hoe je dat ze allemaal leert!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:59

Ziet er idd mooi uit hoor vooral die aa foto. :D :D

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:02

Leuke foto's! Leuk dat je je paardje al die kunsten hebt kunnen leren :D

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:36

Ziet er ontzettend leuk uit zeg!! Je bent al ver met haar!
Leuk dat je op deze manier met je paard bezig bent! :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:25

Hoe heb je dat aa geleert? Dat ziet er echt gaaf uit :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:28

dat aa was een combinatie van gapen en tong uitsteken :+
Vienna stond eens nogal veel te gapen, en toen had ik mn clicker er maar eens bij gehaald (a)

maar na 2 keer begon ze haar tong eruit te hangen :+

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:23

jeetje wat knap!
het ziet er echt geweldig uit!

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:27

hoe leer je ze dat aan? dat is zoo super vet!

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:31

Heel knap!
Moedig dat je er zo veel tijd insteekt...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:44

Ik had graag mijn voorgaande bericht enthousiaste bericht verwijderd, maar aangezien dat niet meer kan wil ik toch even in een extra bericht wat toevoegen. Ik heb inmiddels begrepen dat je deze 'kunstjes' niet op een juiste manier hebt aangeleerd dwz onder dwang en totaal niet paardvriendelijk. Ik vind het niet nodig hier dieper op in te gaan, want geloof dat de TS prima weet waar ik het over heb.
Wat je nu laat zien aan resultaat geeft een erg vertekend beeld van hoe je dit dier zover gekregen hebt. Ik hoop dat je dat beseft ;) En zo niet, dan is het hoog tijd om je aanpak drastisch te veranderen ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:03

wat bedoel je livetime?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 10:32

LiVetime schreef:
Ik had graag mijn voorgaande bericht enthousiaste bericht verwijderd, maar aangezien dat niet meer kan wil ik toch even in een extra bericht wat toevoegen. Ik heb inmiddels begrepen dat je deze 'kunstjes' niet op een juiste manier hebt aangeleerd dwz onder dwang en totaal niet paardvriendelijk. Ik vind het niet nodig hier dieper op in te gaan, want geloof dat de TS prima weet waar ik het over heb.
Wat je nu laat zien aan resultaat geeft een erg vertekend beeld van hoe je dit dier zover gekregen hebt. Ik hoop dat je dat beseft ;) En zo niet, dan is het hoog tijd om je aanpak drastisch te veranderen ;)

dwang?...

ik weet niet, zou een paard, een vlucht dier gaan liggen met dwang? zeker niet als je hem ook nog eens dwingt...
ik heb nooit geen 'touwen' nodig gehad ofzo om haar iets te leren...
ik geef persoonlijk de voorkeur aan gewoon een halster en touw, omdat ik dat prettig vind,
maar sinds een paar maandjes gebruik ik dat niet, omdat ik eigenlijk gewoon te lam ben om ze te gaan pakken, ik heb alleen nog een clicker en snoepjes...
en denk je dat een paard als vienna het ooit zal pikken als ik ook maar iets met dwang doe? nee, daar is ze te trots voor...
ik weet btw ook niet hoe je erop komt dat ik dwang gebruik, en als je het nog niet gelooft, ik nodig je van harte uit om een keer langs te komen, en evt zelf met vienna te werken ...

ik heb pas geoefend op een weiland, omdat ik dat thuis (helaas nog niet, maar hopenlijk wel bijna) heb, en ze stond daar toch lekker de zomer op pension, in de wei, en die wei was ehmm groot... denk je dat een paard dat altijd met dwang en onvriendelijkheid is behandeld, uit vrije wil dan nog bij je blijft? lijkt me niet.

http://www.youtube.com/watch?v=B9YJMPUVsbw

de training op de wei... ik weet niet, maar naar mijn idee oogt vienna erg blij...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:18

Ziet er echt gaaf uit! Zou de steiger foto laten vergroten.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 06:49

LiVetime schreef:

ik sluit me voledig aan bij livetime. het gaat niet erom hoe ze het nu doet, maar WAT er vooraf is gegaan om ze zo ver TE KRIJGEN.1,5 jaar is een bar korte tijd vooral als we over hoge school oefeningen spreken als bvb de capriole zoals je zegt. ik volg je zelf ook een hele tijd (niet alleen ik maar mensen die veel ervaring met paarden en VD hebben) en ik zie zelf ook hoe je kleine dingen gebruikt die je paard zo ver hebben gekregen. zelf zie ik ook nu en dan een spoor van verzet bij je paarden. en btw...ik zie dat je je paard best veel en intensief laat steigeren, wees je bewust van dat dit een zeer belastende oefening voor de achterhand is voor een paard, je bent er niet bepaald zuinig op. jammer van het paard.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:23

mag ik vragen hoe je tot de conclusie bent gekomen dat ze haar paard dwingt?

ben je er misschien bij geweest of kun je dit op een manier aantonen daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:25

Nelleke1 schreef:
mag ik vragen hoe je tot de conclusie bent gekomen dat ze haar paard dwingt?

ben je er misschien bij geweest of kun je dit op een manier aantonen daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar

dat mag wel. als je sommigen fimpjes ziet van TS op YT zie je nogal wat overmatig zweepgebruik oa, wat niet bepaald een toonbeeld van vertrouwen is.

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:44

Woow mijn complimenten hoor!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:59

LiVetime schreef:

Nou sorry maar hoezo deze conclusie trekken? Volgens mij is dit allemaal al bijgelegd, maar vind het toch jammer dat mensen
dit denken :n Ik werk ook met de zweep, las hieronder dat dit er veel in voorkwam, maar da's toch niet verkeerd of ben ik nu
dom? :) Ik snap dat mensen denken dat het wel heel veel is voor een korte tijd, maar je hebt paarden die gewoon angstaan-
jagend snel leren :) Heb een Haflinger en een Shet die binnen enkele dagen verschillende kunsten achter elkaar geleerd hebben.
Ben ik dan ook bezig met dwang of..? := Nougoed, het is jammer dat mensen dit denken van een meid die IMO gewoon geweldig
goed met d'r paarden werkt en zelfs shows mag geven. Zeg nu zelf, een meisje dat het via dwang leert bied niet aan een demo
te geven op een wildvreemde Bokker met haar paarden te laten werken :)

Ik heb heel veel respect voor wat jij allemaal doet me je zwartje, witje en grijsje! :j Keep doing that!

EDIT: Sorry voor het feit dat ik hier misschien nog over in begin te hameren, volgens mij was deze discussie onderling al uitgepraat :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:04

wauw!

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:28

wauw wat mooi!!

hoeleer je dat zo snel allemaal aan! met z'n groot paard!!