[AR] Z shet hobbeld rondjes met nieuw tuig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Z shet hobbeld rondjes met nieuw tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 09:45

We werken op het moment aan wat meer op de achterhand komen. Blijft lastig met zo'n klein propje ;).
Daarbij ook wat fijner nagevelijk blijven op het moment. Ik denk dat haar tanden niet helemaal lekker zitten, dus daar binnenkort maar naar laten kijken.

Het is een kleine greep. Ik had m'n training er eigenlijk al op zitten toen er nog even foto's gemaakt werden.

Keertwending rechts. Lastig punt, maar ze stapt nu aardig over voor, netjes vloeiend door en blijft daarbij nu nog nagevelijk ook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galopje waar ze zich er lekker uit drukt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En lekker hals strekken
Afbeelding

Afbeelding

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:55

Je hebt het al knap voor elkaar met je Z shet! Ik vind het er netjes uitzien met een actief achterbeen. Dat lijkt me niet meevallen om dat voor elkaar te krijgen. Ik moet je helaas wel bekennen dat ik niet weg ben van je tuig... :o Ik vind het vrij grof/lomp ogen. Een sjiek fijn tuigje had mooier doen staan, vooral daar je toch Z dressuur rijdt. Maar ja als het maar goed past en fijn in gebruik is! Veel succes nog!

Arvanti_haf

Re: Z shet hobbeld rondjes met nieuw tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:57

lachen toch, helemaal leuk!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:00

Wauw!
Geen commentaar, hals strekken ziet er super netjes uit op die laatste foto, mijn complimenten!
(Let wel op dat je haar ook als ze zo laag komt actief houd, maarja dat is ohz al lastig. Voordeel hier is dat je haar niet in de weg kan zitten, dat wel. )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:02

Ben benieuwd naar je tuigje, dus dat kom ik morgen even bekijken :)
vind het ook wat grof ogen, maar dat komt denk door het materiaal wat er gebruikt wordt.

knappe roos :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:06

Tuig is idd erg degelijk en weinig poetswerk :o. Ik ben geen leren tuig waard, heb dit op maat laten maken.

Tis een flegmatieke, niet gek te krijgen, diesel. Eentje die ondanks dat ze niet de flotste is graag werkt. Mijn doel is 1 puntje in het ZZ en dan is het mooi geweest. Dan ga ik verder met mijn jonge pony's en mogen jonge menners/ruiters met haar verder (ze is pas 8, dus om haar nu met pensioen te sturen is wat vroeg ;) ).

Dit hals streken was met uitdraven, dan mag het wat minder mooi ;). In m'n proef hou ik haar neus meestal ongeveer op kniehoogte, dan blijft ze nog aardig actief. Hals strekken zit in het Z vlak na de galop (korte zijde terug, en dan meteen op het diagonaal), dan zijn ze vaak nog wat loperig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:08

Aaah oké, dan komt dat helemaal goed. :)
(Wat een mierenneuker ben ik weer. :P )

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:09

Leuke foto's! Vind het tuig juist wel mooi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:11

Knappe Roos _/-\o_ en ze gaat niet op haar achterbenen meer in de keertwending ~~}> +:)+
Dat hebben jullie goed gedaan.
Die punt in het ZZ komt er vast ook wel. Jullie gaan al zo hard: wij kunnen jullie niet bijhouden. :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:46

Leuk!! Ziet er super goed uit!! :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:29

Schitterend ik hoop dit over 4 jaar met Wieneke ook te kunne dan ben ik tevreden.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:34

wat schitterend zeg!!

vindt het ontzettend knap!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:18

snap niet dat jij geen districtkampioenschappen rijdt, ziet er best goed uit allemaal!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:46

Omdat het op de dag van de premiekeuring valt (voor een fokker DE dag van het jaar ;) ) en het zowat 2 uur rijden is. Naar het kampioenschap district Noord gaan is dichterbij dan naar het kampioenschap van West....... (woon net niet op de afsluitdijk om een idee te vormen)

Wie weet ooit nog. Eerst dit jaar lekker uit rijden en dan mag ze een tijdje met vakantie, mutsie mag volgend voorjaar weer gaan moederen (is nu drachtig voor volgend voorjaar).
Of misschien wel met haar op volger, ik denk dat die het makkelijker aan kan dan dat Roos het doet. Daar zit wat meer pit in en vooral wat meer beweging.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:35

Super leuk, mooi tuig, mooie wagen, hele leuke combi met een actieve shet, wat wil je nog meer...............
Ik weet het al, ZZ worden :D , komt tijd, komt raad
Komt vast helemaal goed, succes!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:23

Ziet er super leuk uit!
Gaaf dat je dat al hebt bereikt met je shet.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:08

Jee geen poetswerk meer :P Tuig is idd een beetje grof, maar ik vind het bij Roos niet misstaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:59

Dennis schreef:
Omdat het op de dag van de premiekeuring valt (voor een fokker DE dag van het jaar ;) ) en het zowat 2 uur rijden is. Naar het kampioenschap district Noord gaan is dichterbij dan naar het kampioenschap van West....... (woon net niet op de afsluitdijk om een idee te vormen)

Waarom wordt je dan geen lid van een vereniging in Friesland? Dan kun je in Noord het kampioenschap rijden.

Het zal voor een shet heel moeilijk zijn, maar ik mis toch echt nageeflijkheid en verzameling wat een Z-pony toch zou moeten hebben. Dessalniettemin wel knap dat je in het Z bent gekomen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:16

Op deze foto's mis je idd dat laatste beetje nagevelijkheid. Daar bots ik afgelopen weken zomaar tegen aan, vandaar dat ik binnenkort de tandarts er even bij wil hebben.
Verzameling ook, dat is zo moeilijk, soms heeft ze een paar mooie passen. Maar het blijft een klein dik flegmatiek propje waar weinig beweging en souplesse in zit :+ (maar waar ik wel gek op ben omdat ze zo gruwelijk haar best doet voor mij). Haar opvolger zal het wat dat betreft iets makkelijker gaan krijgen, die is ff luxer en beweegt uit zich zelf al makkelijker.
Wees maar kritisch hoor. Iedereen vind het alleen maar schattig, maar ik weet zelf ook wel dat het altijd beter kan.

Heb overwogen lid te worden bij een Friese vereniging, maar heb ook meiden op stal rijden op mijn pony's (ohz) waarvoor het wel handig is om gewoon in de buurd lid te zijn. Omdat ik geen kampioenschaps ambities heb verder heb ik het zo maar gelaten (en als ik het wel eens in m'n bol krijg rij ik maar wat verder).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:25

Maar dan kun jij toch gewoon je menstartkaart in Friesland aanvragen en de rest laten zoals het is? Kwestie van een goedkope vereniging opzoeken en daar alleen papierlid worden.
Of gewoon helemaal zo laten als je geen kampioenschappen wil rijden inderdaad :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:40

@dennis: ik ken het probleem....onderdelen zoals uitgestrekte draf vind ik erg moeilijk met zo'n ukkie!
Het is gewoon dubbel zo hard werken met een kleintje om mee te kunnen.
hals strekken...ach ze gaat tenminste lekker omlaag, dat is bij mij een aandachtspunt. Hij gaat nu wel omlaag, duurt alleen maar enkele tellen.

Ziet er netjes uit en ze trekt die wagen lekker makkelijk!