trailerladen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleypony

trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 10:02

mijn fjord krijg ik bijna niet op de trailer of vrachtwagen,
ik heb haar nu een half jaar, ze is 12 jaar.
volgens mij is ze niet bang, maar wil gewoon niet.
kennen jullie iemand inde buurt van breda of hoogstraten die kan helpen?

cykie

Re: trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:15

Wat ik bij mijn paard altijd doe is een longeerlijn achter zijn kont doen. Dit helpt heel erg goed. Dit is natuurlijk per paard verschillend. Maar misschien is het het proberen waard.

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:51

cykie schreef:
Wat ik bij mijn paard altijd doe is een longeerlijn achter zijn kont doen. Dit helpt heel erg goed. Dit is natuurlijk per paard verschillend. Maar misschien is het het proberen waard.
`

ik heb dat bij mij ook geprobeert. Maar een longeerlijn achter zijn kont werkt ook niet, doet ze er nog uur over. en heeft hem al een aantal keer kapot getrokken.

ik blijf dit topic dus volgen, ben erg genieuwd naar de antwoorden.

jamy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:51

gewoon delongeerlijn er achter en als ie dan trekt een bezem in zijn kon t slaan

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:55

wij hadden ook zon grappenmaker
longeerlijn en bezem werkte niet

halster met touw eraan en zachtjes tegen ze achterbenen aantikken en hij stond er zo in

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:56

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:21

Monty roberts doet dat op een leuke manier.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:25

jamy12 schreef:
gewoon delongeerlijn er achter en als ie dan trekt een bezem in zijn kon t slaan

Begin aub niet aan dit soort fratsen. Dan krijgt ze meteen de associatie trailer = slaag.

Zoek goede hulp. Hoe meer geweld, hoe moeilijker ze op de trailer gaat.

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:39

Wij gingen altijd gewoon op ons gemak naast de trailer zitten, op dat wiel-geval, het paard aan een los touw. Het kost tijd en vooral ook geduld, maar zo leer je hem zelf de trailer in te lopen, zonder dwang.
Andere manier: Je kan paarden schoppen en opfokken om de trailer in te gaan, maar dan ben je de volgende keer verder van huis en je maakt er geen vrienden mee. Niet doen dus.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:30

iemand in huren die er verstand van heeft.
bezems in ze kont prikken word ie vast blij van..

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:22

zorgen dat hij het leuk vind in de trailer bakje mais iets lekkers enz.
lekker groen hooi. zorgen dat hij graag de trailer op gaat.

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:51

heb je het wel is geblindoekt geprobeerd? Dat kan je ook doen gewoon een soort kiekeboe spelletje van maken!

haffiexan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:24

Die van mij kwam zweetend aan uit de trailer toen ik een jaar later hem de trailer weer in moest doen i.v.m. de kliniek vond hij het nog wel spannend. ik haalde hem de bak in hij steigerde een beetje maar liep zo de trailer in. Natuurlijk wel de hele weg naar de trailer beloond. 2x moest hij terug nou hij bleef staan alsof hij nooit meer terug zou komen. we hebben hem met hooi gelokt maar ook heb ik voetje gevraagd en die naar voren gezet. Hij moet auto. zijn andere hoef er bij zetten. Dus hij had niet in de gaten dat hij opeens in de trailer stond :=

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:26

oefenen, oefenen, oefenen. Pasje voor pasje. Zo heeft mijn pony ook zijn trailer angst overwonnen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:32

Chubby schreef:
http://www.paardenbasis.nl

Is Marion van de Klundert die op de Freestyle wijze kan adviseren..

precies die heeft mijn paard ook in de trailer gekregen!
en ik kan hem nu zelf helemaal alleen laden.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:37

Ik heb bij mijn paard de trailer in het land geparkeerd. Elke dag voeren in de trailer. Als hij de trailer niet in gaat, eet hij niet.
Dit had hij snel geleerd. Na een dag of twintig heb ik als hij stond te eten in de trailer de stang er achter gedaan, als het eten op is nog vijf minuutjes laten staan, eventueel bij zijn hoofd blijven geruststellen.
Toen dat goed ging, de klep dicht, daarna voordeurtje dicht.
Vervolgens de auto ervoor, alleen de motor laten draaien.
In de tussentijd ben ik ook gaan oefenen met halstertouw de trailer in wandelen, na een tijdje zonder voer.
Kost even tijd, maar nu moet je hem tegenhouden, zo graag gaat 'ie de trailer in.
En dit alles zonder lijne, bezemstelen, zwepen etc.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:42

Neem eens contact op met Erik Janssen van ONC
http://www.trailerladen.com

Hij zit in Dongen dus volgens mij niet zo heel ver bij jou vandaan. Hij heeft bij mij jaren geleden een cursus trailertraining gegeven omdat mijn twee pony's niet te laden waren. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog steeds profijt van. Ze stappen nog steeds vol vertrouwen en zonder aarzelen de laadklep op. En alles gaat in alle rust.

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:55

elk paard krijg je uiteindelijk in de trailer. zonder geweld.
het enige wat je nodig hebt is geduld.geduld.geduld.
loop naar de trailer en weigert die erin te gaan door te stijgeren, opzij springen of achteruit rennen (of wat anders) duw hem achteruit en zorg dat je paard achteruit loopt een stuk. dan loop je weer rustig naar de trailer. lukt het weer niet? weer meteen je paard achteruit zetten. blijf zo doorgaan tot hij de trailer in gaat. wel steeds verder achteruit laten gaan op een redelijk tempo.

sommige zullen dit lezen en denken waarom achteruit?
voor een paard is achteruit lopen zeer zwaar en vermoeiend. uiteindelijk zal hij of zij opgeven en is blij dat die naar voren kan lopen.

veel succes! :D uiteindelijk goed belonen!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:16

Het is het beste om het in dit specifieke geval onder deskundige begeleiding te doen. Ik heb nooit geleerd om de pony tijdens het laden achteruit te zetten als ze weigerde. Trouwens dat kan ik met mijn pony tot in den treure doen. Dus zal het niet voor elk paard het gewenste effect hebben. Zolang het maar zonder geweld is dan heb je er, zodra het probleem is opgelost, veel profijt van!

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:11

Yinnar schreef:
Het is het beste om het in dit specifieke geval onder deskundige begeleiding te doen. Ik heb nooit geleerd om de pony tijdens het laden achteruit te zetten als ze weigerde. Trouwens dat kan ik met mijn pony tot in den treure doen. Dus zal het niet voor elk paard het gewenste effect hebben. Zolang het maar zonder geweld is dan heb je er, zodra het probleem is opgelost, veel profijt van!

Inderdaad, onder deskundige begeleiding is ook handig. Het achteruit zetten zal vast niet voor elk paard gelden, maar de paarden die ik meegemaakt heb deden het erg goed op deze manier! Wel kost het bij 1 paard meer tijd dan de ander. :o Maar inderdaad met geweld bereik je helemaal niets. 8-)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:16

Yinnar schreef:

Hij zit in Dongen dus volgens mij niet zo heel ver bij jou vandaan. Hij heeft bij mij jaren geleden een cursus trailertraining gegeven omdat mijn twee pony's niet te laden waren. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog steeds profijt van. Ze stappen nog steeds vol vertrouwen en zonder aarzelen de laadklep op. En alles gaat in alle rust.

Ja, die moet je bellen! Hij heeft mij ook prima geholpen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:01

manex schreef:
Yinnar schreef:

Ja, die moet je bellen! Hij heeft mij ook prima geholpen.

En met jou meerderen. Het fijne van zijn methode is dat het duurzaam is. Het is bij mij inmiddels een jaar of 5 geleden en nog steeds gaan ze zonder problemen de veewagen in. Ben benieuwd wat TS inmiddels heeft ondernomen.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:29

Yinnar schreef:
Ben benieuwd wat TS inmiddels heeft ondernomen.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar.

Erik staat van 10 t/m 13 september met een stand op Horse Event. Daar kan TS eerst nog wat info halen, mocht ze dat willen natuurlijk.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:32

Petra Vlasblom inschakelen van www.2moons.nl
Zij zorgt er niet alleen voor dat je paard makkelijk laadt, maar
ze zorgt er ook voor dat jij het zelf ook makkelijk kunt doen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:34

jamy12 schreef:

Oh dus dat doet jou moeder ook? Als je niet in een kamer wilt lopen, gaat ze eerst een touw achter je kont aan trekken en zodra je dat raar vind, en dus in protest gaat duwt ze een bezem in je kont? :roll:

Heb je al met voer geprobeert TS? :) Als ik jou was zou ik het wel op een vriendelijke manier doen, geen getrek en gesla. Dat doe je immers niet bij een paard als het niets verkeerd doet. Probeer te denken als een paard, waarom wil die niet? Wat zou jij hebben gedaan als je in zijn hoeven stond? Jij kent je paard het beste, beter dan wij denk ik :j Dus probeer eens iets in de richting van voer, of gewoon heel veel gedult en tijd. Veel oefenen, en maak het voor je paardje ook gemakkelijker! Als die dan eemaal zover is, Een hele grote beloning! :)

Veel succes!!