Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cykie schreef:`Wat ik bij mijn paard altijd doe is een longeerlijn achter zijn kont doen. Dit helpt heel erg goed. Dit is natuurlijk per paard verschillend. Maar misschien is het het proberen waard.
uiteindelijk goed belonen! Yinnar schreef:Het is het beste om het in dit specifieke geval onder deskundige begeleiding te doen. Ik heb nooit geleerd om de pony tijdens het laden achteruit te zetten als ze weigerde. Trouwens dat kan ik met mijn pony tot in den treure doen. Dus zal het niet voor elk paard het gewenste effect hebben. Zolang het maar zonder geweld is dan heb je er, zodra het probleem is opgelost, veel profijt van!
Maar inderdaad met geweld bereik je helemaal niets.
Yinnar schreef:Neem eens contact op met Erik Janssen van ONC
http://www.trailerladen.com
Hij zit in Dongen dus volgens mij niet zo heel ver bij jou vandaan. Hij heeft bij mij jaren geleden een cursus trailertraining gegeven omdat mijn twee pony's niet te laden waren. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog steeds profijt van. Ze stappen nog steeds vol vertrouwen en zonder aarzelen de laadklep op. En alles gaat in alle rust.
manex schreef:Yinnar schreef:Neem eens contact op met Erik Janssen van ONC
http://www.trailerladen.com
Hij zit in Dongen dus volgens mij niet zo heel ver bij jou vandaan. Hij heeft bij mij jaren geleden een cursus trailertraining gegeven omdat mijn twee pony's niet te laden waren. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog steeds profijt van. Ze stappen nog steeds vol vertrouwen en zonder aarzelen de laadklep op. En alles gaat in alle rust.
Ja, die moet je bellen! Hij heeft mij ook prima geholpen.
jamy12 schreef:gewoon delongeerlijn er achter en als ie dan trekt een bezem in zijn kon t slaan

Als ik jou was zou ik het wel op een vriendelijke manier doen, geen getrek en gesla. Dat doe je immers niet bij een paard als het niets verkeerd doet. Probeer te denken als een paard, waarom wil die niet? Wat zou jij hebben gedaan als je in zijn hoeven stond? Jij kent je paard het beste, beter dan wij denk ik
Dus probeer eens iets in de richting van voer, of gewoon heel veel gedult en tijd. Veel oefenen, en maak het voor je paardje ook gemakkelijker! Als die dan eemaal zover is, Een hele grote beloning!