Carrot stick

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Carrot stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:21

Hoi

Ik ben opzoek naar een carrotstick, weten jullie of er ook een B merk van is, naast die van parelli zelf, ik vind de originele wel erg duur namelijk. Als iemand weet waar je een goedkopere versie zou kunnen kopen....graag!

groetjes Saskia

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:31

zazaza

Re: Carrot stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:16

ah, ok. dankjewel, heb je ervaring met hun spullen? Is het van vergelijkbare kwaliteit?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:23

mijn carrotstick van equiplay doet het nog steeds prima, en ik heb 'm toch al vier jaar :D

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:46

ik heb ook een stick van equiplay gehad, ik vind de originele fijner maar heb jaren met plezier met de equiplay gewerkt en mijn verzorgster gebruikt hem nu ook.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:37

http://www.27ranch.be/
Ik weet alleen niet zeker of ze verzenden maar hun stick schijnt ook heel goed te zijn al komt de mijne gewoon van equiplay

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:15

Ik ben ook tevreden met mijn stick van equiplay. Hij blijft ook erg lang mooi, ik geloof dat ik deze nu 3 jaar heb en volgens mij zit er nog geen krasje op. :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:22

de mijne komt ook van equiplay.. ziet er na dik 2 jaar nog prima uit, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem regelmatig laat slingeren.
Paard is er ook al een paar keer op gaan staan.. en hij is nog steeds heel.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:39

Die van mij komt ook van equiplay.
Ben er ook tevreden over, bijna geen verschil.
Kging een parelli cursus doen en mijn stick is een gele, wel erg orgineel tussen al die oranje van de echte parelli gangers. :o

missmarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:22

Ik heb ook geen echte parelli stick. Mijne heb ik gekocht bij http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/we ... cts_id=113
Als je daar voor het eerst besteld krijg je ook nog eens 5 euro korting op je eerste aankoop dus dat is mooi meegenomen, goedkoper vind je ze echt niet! Geloof me, ik heb behoorlijk gezocht op het net.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:31

Ik heb beide versies in handen gehad en vindt de Parelli stick toch iets beter in de hand liggen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:58

Ik heb ook een gele. :D Al doe ik nog geen officiele dingen, dus dat scheelt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:13

Cassidy schreef:
Ik heb beide versies in handen gehad en vindt de Parelli stick toch iets beter in de hand liggen.

dat kleine verschil in gemak (wij hebben ook beide) vind ik het verschil in prijs niet waard :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:17

Dat verschil in gemak vergeleken met de prijs is het mij met mijn RSI en chronische slijmbeursontsteking in mijn rechterschouder wel waard. :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:00

Ik ben sinds kort mij wat aan het verdiepen in grondwerk mbv oa de Parelli methode. ik zie op de genoemde sites sticks van verschillende lengte staan, de een is 1.20m en de ander 1.36m. Is er een minimale en maximale lengte? Of gaat het om het idee dat het als het ware een verlengde van je arm is en doet de lengte er niet zoveel toe (ja, geen 20 cm natuurlijk)? En ik dacht dat er aan 1 van die sticks geen touw zat?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:04

Ik heb de officiele Parelli stick ook, maar ik ben er niet zo kapot van. Blijkbaar ben ik een hele rare, want de 'hele NH-wereld' roept altijd dat het de beste is. Nou, dan hou ik mijn hart vast voor al die andere merken. :D

Tot nu toe doe ik alles maar op lichaamstaal met leadrope (dat bevalt mij beter dan met die stick), maar goed, als je per se een stick wilt gebruiken dan moet je wat natuurlijk...... ;)

Equiplay, tja, ik vind dat je daar altijd veel te lang op je bestelling moet wachten. Dat is helaas mijn ervaring daar, dus ik bestel daar niets meer.

kirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:54

ik heb ook spullen van equiplay gehad, goed materiaal...maar erg lange wachttijd...was bij mij wel wat fout gegaan met het pakketje...was geloof ik onder de stoel van de auto beland....en duurde bijna een maand voor ik het spul in huis had...(werd wel weer goedgemaakt met een boek van Parelli en een lekker stuk chocolade)...

Verder heeft Equiplay ook wat verdeelpunten bij mensen die ook NH lessen geven, en bij die mensen kun je ook equiplay spullen kopen...en ook erg fijn zien en voelen/vasthouden voordat je iets koopt...
Ik heb er een adresje voor in Wijchen zitten...en als ik nog wat ervan nodig heb rijd ik daar heen op afspraak...en dat is altijd goed...

kirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:00

Hoi Pareltje

Volgens mij maakt de lengte niet zo gek veel uit...heeft ook een stukje met de veiligheid te maken...en de grote van je paard of pony....ik weet niet eens de maat van de mijne...het gaat er idd om dat je de afstand tussen je paard en jezelf kunt houden bij de oefeningen..en toch de aanwijzingen en beloningen kunt blijven doen.
Het touwtje hoord er wel bij...dat gebruik je ook voor de Friendlygame, maar kan je eraf en eraan maken door het simpel door een lusje heen te halen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:47

Ik heb nou ook die van equiplay maar 1 nadeel: hij splintert nadat paardlief hem opgepakt heeft. Hij heeft er niet eens hard in gebeten maar er komen nu kleine schilfertjes plastic vanaf die in mijn handen komen, auwie

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:54

@Caira: dat probleem met de splintertjes is met de nieuwe sticks gelukkig opgelost. Deze zijn op een andere manier gemaakt (weet niet precies hoe) maar ze kunnen niet meer splinteren. Ik vond dat ook een nadeel van mijn sticks en heb nu gelukkig een andere type.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:30

ja dat heb ik ook gehad met mijn stick van equiplay.
nu heb ik er een tape omheen gebonden en dat gaat tot nu toe goed, maar baalde er wel van hoor!
groetjes van bren

Stef_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:07

Ik heb er ook een van equiplay, maar die van mij splintert helemaal niet..

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:06

Stef_anouk schreef:

nee maar een paardje had de mijne even willen kabbelen en toen kreeg ik dat! :o

Stef_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:13

brennie75 schreef:
Stef_anouk schreef:

nee maar een paardje had de mijne even willen kabbelen en toen kreeg ik dat! :o

Dan wil je niet weten wat die van mij ermee doet :p .
Maar valt ie helemaal uitelkaar of zitten er splinters aan ofzo?
Op een van die dvd's van parelli lvl 1 wordt ook gewaarschuwd voor 'splinters',
dus zelfs bij 'echte' kan zoiets gebeuren..

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:45

[/quote]
nee maar een paardje had de mijne even willen kabbelen en toen kreeg ik dat! :o[/quote]

Dan wil je niet weten wat die van mij ermee doet :p .
Maar valt ie helemaal uitelkaar of zitten er splinters aan ofzo?
Op een van die dvd's van parelli lvl 1 wordt ook gewaarschuwd voor 'splinters',
dus zelfs bij 'echte' kan zoiets gebeuren..[/quote]

er zaten splinters aan, ikndacht wat heb ik pijn in mijn handen, toen kwam het van de stick af!
ik vond het wel link voor de paarden mond!
maar goed de stick is niet gemaakt voor het paard om mee te spelen!
;)