Wat voor dekje gebruiken jullie onder de longeersingel? Mijn paard heeft er een hekel aan als de longeersingel wordt aangesingeld. Meestal doe ik er een dun dekje onder maar dit vindt hij ook niet prettig. Ik heb het ook geprobeerd om een dekje dubbel te doen maar dit blijft niet zitten. Ik zoek dus iets wat lekker dik is en de druk van de singel verdeeld.
heeft je paard niet gewoon pijn aan zijn rug? zo niet moet je een longeersingel kopen met 2 dikke kussen er onder die ruggegraats vrijheid geven... met een dekje is dat nl niet echt op te lossen
nee, heeft geen last van zijn rug. Ik denk zelf dat het komt doordat de singel ondanks 2 kussentjes toch te erg op de ruggegraat drukt. Misschien dat een singel met 2 dikke kussens dat inderdaad wel oplost.
jij heb er denk ik zo eentje Klik . misschien dat een bontonderlegger (eentje met ruggegraats vrijheid) wat helpt maar ik denk dat een singel met dikkere kussens meer effect heeft
Dabo
Geplaatst: 08-08-09 22:02
Ik maak speciale longeerdekjes in allerlei leuke kleuren... Maar of die jouw probleem oplossen durf ik niet te zeggen. Voorbeeld:
Nell_
Geplaatst: 09-08-09 18:20
Ik heb een longeersingel met dikke kussens eronder. Deze kan ik dus makkelijk gebruiken zonder dekje. Vaak doe ik dit ook. Pony heeft nergens last van! En anders gaat er een gewoon dekje onder.