help mijn paard doet verveelend aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delayla97

help mijn paard doet verveelend aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:38

Hallo allemaal,

Ik heb een pony,maar als ik met hem wil gaan aandraven gaat
het goed.Als ik hem wil late aan galopeere gaat het op
het begin goed en daarna is hij moe en drijd zig om maar
dat doet hij alleen rechts om maar de andere kant gaat het wel
goed.Hoe los ik dit op?

En als ik even bezig ben geweest en hij zweet gaat hij rollen in
in de bak.Dit doet hij ook tijdens het rijden

HELP ME

Nickas

Re: help mijn paard doet verveelend aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:11

Jouw paard is NIET vervelend aan de longe! Jij vindt het misschien vervelend dat hij iets niet doet waarvan je wel wilt dat hij het doet, maar waarschijnlijk is rechts zijn moeilijke kant, dus valt hij daar uit.
Probeer het steeds korte stukjes te doen, zodat hij daarin kan oefenen en oefen ook met rijden goed op de rechterhand. Probeer hem te laten stoppen voordat hij er zelf al uitvalt, dus geef direct commando tot draf als je ziet dat hij het wat moeilijk krijgt.
Vraag ook hulp van iemand die je echt kan helpen met het longeren.

En rollen terwijl jij nog bezig bent? Goed afstraffen, wees niet bang om daarbij een flinke tik te geven, want dat is gewoon erg gevaarlijk. Probeer hem voorwaarts te houden en geef hem gelegenheid om te rollen als je echt helemaal klaar met hem bent en afgezadeld hebt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:12

zou je misschien eerst iets aan je spelling willen doen? Verder ga ik mee met mijn voorganger. Corrigeren kan alleen ook met een diepe stem (niet schreeuwen maar duidelijk maken met stem en lichaamstaal dat het echt niet mag) Plus dat je erg consequent moet zijn. Kan je misschien les krijgen met je paard?

oh, en een schopje in je topic na 9 minuten is al helemaal niet nodig.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:32

goed contact houden met je paard aan de lijn, als jij hem voorwaarts en bezig houd hoord hij niet de kans te krijgen om te gaan rollen..
Drijvende hulp is heel belangrijk

wat doet je pony als iemand hem longeerd die er heel veel ervaring mee heeft? Misschien kun je iemand vragen je te helpen

Heb je ook les? Misschien heeft dan je instructrice goeie tips voor je

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:44

Inderdaad niet heel de tijd rond laten galoperen max. 2 rondjes!

Maar als hij dan omdraait of gaat rollen heef je hem gewoon een paar flinken meppen met je zweep!

Hij is dan gewoon zijn eigen zin aan de door drammen!
Dat mag echt niet!!!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:49

nou flinke meppen hoeft nou ook weer niet je moet hem gewoon uberhoud de kans niet geven om zich om te draaien dat doe je door als je merkt dat hij wil omdraaien je zweep net achter zijn kont en meelopen zodat die zich niet om kan draaien gaat het weer goed dan ga je weer op jhe plekje staan en altijd reikelijk belonen met je stem

verder zou ik hem ook niet te lang laten lopen 2,a 3 ronden is lang zat dat die je een paar keer
en aan de longe is niet om een paard in het zweet te werken maar om hem beweging te geven en soepeler te maken