ik zoek een boomloos zadel voor als ik mijn pony ga inrijden/wordt ingereden.
Hij moet heerlijk zitten, en vooral veel bescherming bieden aan mijn pony. Hij mag niet te groot zijn, want dat vind ik niet mooi.
de zadels die mij aanspreken:
de Spirit: kunstofbroertje van de Ghost. hij is klein en een mix tussen bareback-pad en boomloos zadel.
Voordelen: hij is erg licht en onderhoudsvriendelijk. mogenlijkheid aanpassing van de beugel- en singelophanging. kussens kunnen verplaatst worden. Het zadel ziet er leuk uit op de pony's. Goedkoop
Nadelen: geen wrongen, minder stabiel? geen panelen.
De Ghost . Het heeft dezelfde voordelen als de spirit.
extra voordelen: zadel is van leer, en heeft kussens en wrongen. Geen mix van bareback-pad?
reactie's van andere bokkers:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=99&t=742484
Spirit:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Barefoot Cherokee: veelzijdigheidszadel die veel bescherming geeft.
voordelen: verplaatsbare kniewrongen. extra kussens voor bescherming van de ruggengraat. VPS-systeem. leuke decoratie. ringen aan voor en achterkant.
Nadelen: Ik vind hem niet zo mooi op veel pony's, te groot. duurder dan de Spirit.
Cherokee:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
eventueel een tweedehandse freeform: ziet er normaal uit. grootte is prima. alleen nieuw te duur.
ik wil ze eerst uitproberen op een andere pony. maar het is wel een andere rug. kan ik dat dan wel vergelijken?
Mij lijkt de ghost veel leuker op mijn pony, omdat ik de Cherokee best groot vind.
Bij de ghost kan je meer dingen veranderen, en de Cherokee biedt veel bescherming.
Welke kan ik het beste nemen?
Weet je nog een ander boomloos zadel waar jij erg over te spreken bent?
Geen western.
groetjes Yoon..
. Er zijn diverse soorten boomloze zadels. In sommige boomloze zadels zitten al kussens (bv in het nieuwe Barefoot systeem) die je gewicht verdelen en de ruggengraat vrijhouden. Bij de meeste boomloze zadels dien je een bijbehorend pad te gebruiken met (dubbele) inlages om de ruggengraat vrij te houden. Als je dat al niet weet, tja, dan kom je tot de verkeerde conclusies.