[AR] Ervaring Poolse menwagens???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Trippel23

Ervaring Poolse menwagens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 09:29

Ik ben op zoek naar een men wagen en nu kwam ik op internet wagens tegen uit Polen. De wagens zien er goed uit tegen redelijke prijs. Maar ze zijn niet te bezichtigen dus het is kopen en rijden.

Heeft iemand ervaring of iets gehoord over de Poolse wagens?

SuSEQ

Re: Ervaring Poolse menwagens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:43

Zo goed als alle betaalbare nieuwe wagens die in de benelux verkocht worden, komen uit Polen. Door de band genomen is de kwaliteit heel goed te noemen, met mogelijkheid je eigen wensen door te geven aan de fabrikant. Ik zou zeggen, ga eens naar een dealer en kijk eens rond; veel kans dat je een zelfde of een gelijkaardig type kunt bestellen waar jij op het oog had.

Hoe dan ook is een wagen kopen zonder hem gezien te hebben volledig af te raden. Je moet er toch minstens eens op gezeten hebben om de tzien of je goed zit?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:59

Mijn koets komt ook uit Polen, heb hem in Nederland gekocht(Kaatsheuvel). Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wel tevreden van ben!
Ik had de koets wel eerst op foto gezien, toen zijn we naar daar gereden, de koets even gekeurd en toen heb ik beslist dat ik hem ging kopen.

Hier even een foto van de koets: http://img198.imageshack.us/i/10049300.jpg/

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:05

De meeste wagen worden inderdaad tegenwoodig in Polen gebouwd.
Voordeel als je rechtstreeks in Polen koopt is dat je goedkoper uit bent, nadeel is dat als er iets mee is de service lastiger wordt dan wanneer je een Poolse wagen bij een Nederlandse dealer koopt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:45

Bijna alles komt uit Polen inderdaad.
Maar ik zou zelf nooit een wagen kopen zonder hem gezien te hebben. Alles op plaatjes is mooier, hoe zit te wagen, hoe rolt de wagen, hoe ziet het eruit, hoe is de kwaliteit, etc, etc.
Daarnaast, wat Nouvel ook zegt, wie gaat jou helpen als er iets kapot is aan je wagen?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:25

Ik moet zeggen dat ik mijn koets erg goedkoop heb kunnen krijgen bij een Nederlandse dealer.
Ik was al een jaar op zoek naar een goedkoop maar degelijk koetsje, en deze prijs overtrof alle tweedehands koetsen én deze was helemaal nieuw!

Als je de koets niet kunt zien voordat je hem koopt, zou ik het persoonlijk niet doen. Ik kan je (als je wilt) de gegevens geven van de dealer waar ik mijn koets vandaan heb, dan ben je (denk ik) toch wel beter af... Normaalgezien vind je op het internet ook wel wat dealers in Nederland.
Zoals er al gezegd wordt, als er iets scheelt met de koets, kan die dealer je nog helpen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:50

Alleen een dealer zal je niet met problemen kunnen helpen hoor. Je hebt tegenwoordig ook genoeg importeurs, die met net zoveel handen in het haar staan als je wagen stuk is als jijzelf al staat. Dus wanneer je een wagen via een Nederlandse meneer koopt, wil dat niet zeggen dat je daar direct service bij hebt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:27

@ Sjonniej: inderdaad, dat klopt wat je zegt. Maar als je een koets rechtstreeks uit Polen koopt, kan je volgens mij al zeker niet rekenen op service.
Als er iets ontbreekt aan de koets, is de kans groot dat die dealer je hier wel mee kan helpen.

Als er echt iets stuk is, bijvoorbeeld 2 stukken metaal dat van elkaar af zijn, dan kan je best naar een goede lasser gaan denk ik... Als een lederen zitje stuk is, kan je hiermee naar een zadelmaker. Hiervoor heb je die dealer niet meer voor nodig.
Ik vind de dealer gewoon handig voor als er iets ontbreekt.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:02

in rijsbergen zit een dealer in poolse marathon wagens hij heeft een eigen merk naam genaamd 'dekkers' hij laat ze speciaal naar eigen wens maken in polen hij bied tevens ook onderhoud een prima service dus. Mijn ouders hebben nu al 3 jaar een wagen van hem. Vorig jaar heb ik mijn kar er ook gekocht en nu zijn de kar van mijn vriend en een voor mij in de maak in polen en als het goed is half augustus hier in nederland. Mijn kar heb ik dus weer ingerolen voor een nieuwer model.

Weet niet precies wat je budget is maar als je wilt moet je maar even pben dan stuur ik je de gegevens. Weet dan Maissie op bokt ook een kar bij hem heeft gekocht. Hier in de buurt rijden er heel veel dekkers karren kan niet anders zeggen dat een supper service en kwaliteit. uit polen dus.

Zou zelf niet echt een kar kopen die je niet gezien hebt er zijn namelijk ook veel 'prutsers' bij die zo maar even wat bij klussen en karretjes in elkaar zetten. Mij lijkt het niet echt veilig. Daarbij vind ik de dutch kar die sander_ lotte aanbeveelt ook niet echt degelijk vind heb namelijk meerdere vervelende verhalen over dit merk gehoor ook mede door mensen uit eigen ervaringen.

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:51

sammykuh schreef:
in rijsbergen zit een dealer in poolse marathon wagens hij heeft een eigen merk naam genaamd 'dekkers' hij laat ze speciaal naar eigen wens maken in polen hij bied tevens ook onderhoud een prima service dus. Mijn ouders hebben nu al 3 jaar een wagen van hem. Vorig jaar heb ik mijn kar er ook gekocht en nu zijn de kar van mijn vriend en een voor mij in de maak in polen en als het goed is half augustus hier in nederland. Mijn kar heb ik dus weer ingerolen voor een nieuwer model.

Weet niet precies wat je budget is maar als je wilt moet je maar even pben dan stuur ik je de gegevens. Weet dan Maissie op bokt ook een kar bij hem heeft gekocht. Hier in de buurt rijden er heel veel dekkers karren kan niet anders zeggen dat een supper service en kwaliteit. uit polen dus.

Zou zelf niet echt een kar kopen die je niet gezien hebt er zijn namelijk ook veel 'prutsers' bij die zo maar even wat bij klussen en karretjes in elkaar zetten. Mij lijkt het niet echt veilig. Daarbij vind ik de dutch kar die sander_ lotte aanbeveelt ook niet echt degelijk vind heb namelijk meerdere vervelende verhalen over dit merk gehoor ook mede door mensen uit eigen ervaringen.

@sammykuh ik ben al een tijdje opzoek naar een wagen voor mijn Shetlander en ik wou vragen wat die site van Dekkers in Rijsbergen is. Want daar zou ik graag een kijkje op willen nemen. Hopelijk lezen jullie dit nog ook al is het behoorlijk lang geleden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:20

Volgens mij bestaat dekkers niet meer. Ik had er ook een wagen van maar deze heb ik verkocht.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:52

Inderdaad bijna alle wagens die we in nederland kopen worden in Polen gebouwd. Natuurlijk is het het goedkoopst om het direct in Polen te kopen. Maar ja die taal hé. En als er wat mee is vind ik het fijner dat ik op een nederlandse dealer terug kan vallen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:27

Ik ben net terug van een weekeindje polen. Meerdere dealers bezocht en zeer te spreken over de kwaliteit. Gaan binnenkort 2 wagens bestellenbij de naar ons idee de beste leverancier. Mocht je interesse hebben om mee te doen pb maar. Hoe groter de bestelling hoe goedkoper de koetsen worden.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:17

Ania schreef:
Ik ben net terug van een weekeindje polen. Meerdere dealers bezocht en zeer te spreken over de kwaliteit. Gaan binnenkort 2 wagens bestellenbij de naar ons idee de beste leverancier. Mocht je interesse hebben om mee te doen pb maar. Hoe groter de bestelling hoe goedkoper de koetsen worden.

Kun je mij pb en met informatie en types wat ze hebben en prijs categorie??

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:41

Ik heb ook een wagen bij de fabriek in Polen besteld.

Mooie wagen hoor!! Het is geen top of the art maar daarom kosten ze ook maar de helft of nog veel minder, maar gewone degelijke wagens.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:43

Van poland carriages is al een heel topic, even de zoekfunctie gebruiken dan kun je daar heel wat ervaringen lezen.

tetske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:13

Fotografie91 schreef:
Ania schreef:

Kun je mij pb en met informatie en types wat ze hebben en prijs categorie??

Mij ook?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:27

sander_lotte schreef:
@ Sjonniej: inderdaad, dat klopt wat je zegt. Maar als je een koets rechtstreeks uit Polen koopt, kan je volgens mij al zeker niet rekenen op service.
Als er iets ontbreekt aan de koets, is de kans groot dat die dealer je hier wel mee kan helpen.

Als er echt iets stuk is, bijvoorbeeld 2 stukken metaal dat van elkaar af zijn, dan kan je best naar een goede lasser gaan denk ik... Als een lederen zitje stuk is, kan je hiermee naar een zadelmaker. Hiervoor heb je die dealer niet meer voor nodig.
Ik vind de dealer gewoon handig voor als er iets ontbreekt.

Zowel mijn man als ik kunnen lassen, dus dat is geen punt. En dat leren zitje...ach... Maar als het proces van poedercoaten niet goed is gegaan, springt de coating eraf. En vaak niet op één plekje. Ik ken iemand waarbij dat is gebeurd. Dat ben je toch blij als je terug kunt vallen op een lokale dealer die hier een naam hoog te houden heeft.

Anderzijds: voor de helft van de prijs kan je er ook voor kiezen dat risico te lopen.