[AR] OPGELET GESTOLEN! Kuehnle/Kuhnle rode koets enkel/dubbelspan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

OPGELET GESTOLEN! Kuehnle/Kuhnle rode koets enkel/dubbelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:58

Beste aangespannen rijdende bokkers opgelet!

Bij bokkers die actief zijn in de aangespannen sport wil ik graag melding maken van de mogelijkheid dat er op aanzienlijke termijn een koets te koop kan worden aangeboden, ter inruil kan worden aangeboden of ineens in bezit is of komt van iemand in jouw omgeving wat misschien opvalt.

Deze koets (zie foto's) is hedenmiddag vrijdag 24 juli 2009 in de vroege middag GESTOLEN!
Hiervan is inmiddels officieel aangifte gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

Details
Merk: Kuehnle ook wel geschreven als Kuhnle (duits)
F.E.I: wedstrijdwagen
De koets is 3 jaar oud.
Model: Albatros
Uitvoering: Enkel- en dubbelspan
Details: handrem op het frontbord, verstelbare koetsiersstoel,
Wielen met hard beslag, wielmaat 85 cm donkerrood gelakte spaken. Okergele bies.
De koets is donkerrood gelakt en heeft een okergele bies. Roestvrijstalen burry
Type-nummers is in ons bezit, evenals eigendomspapieren van deze koets.

BELONING voor de gouden tip!
Reacties uitsluitend via PB, geen discussie opstarten svp.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:47

Zou fijn zijn als je zegt in welke omgeving hij gestolen is

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:38

Dat maakt niet uit. Weg is weg.
De koets gaat of de grens over of komt in het (inter)nationale circuit van semi prof menners terecht. Ongeacht de plaats delict. Het is een koets die nogal herkenbaar blijft adhv een code én dat Kuhle geen massaproductie kent. Het is een officiele wedstrijd wagen. We vragen een ieder in het wereldje mee te kijken.

Wie een tip heeft in de juiste richting van de dader/daders, kan een beloning tegemoet zien en vanzelfsprekend absolute anonimiteit.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:46

Er zijn flyers gemaakt, die we verspreiden onder menners, voor op prikborden etc bij verenigingen, accommodaties met een link naar de aangespannen sport. Omdat het hier niet als bestandje opgeslagen kan worden, is de flyer per PB opvraagbaar. Wie helpen wil, heeeeel graag! Voor de vinder/gouden tip, een passende :$ beloning.

Medebokkers! Alvast bedankt! +:)+

aivac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:02

Ik ga hier in het oosten des land oren en ogen open houden, en andere menners laten weten
wat er gebeurd is in de hoop dat je de wagen ooit nog weer ziet.

groetjes uit Almelo

Tinkerlady

Re: OPGELET GESTOLEN! Kuehnle/Kuhnle rode koets enkel/dubbelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 00:26

@Avaic uit almelo ;-) thanks!
Check even of de flyer ook in kootwijk hangt als je wilt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:27

ben bangdat die een verfbadje gaat krijgen en nooit meer terug ziet ;(

maar ik zal oren en ogen open houden uiteraard hier in noord-holland :j

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:33

ja inderdaad... die wordt overgespoten en door verkocht.....

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:50

Tjee, wat ontzettende banketstaaf :( streek!

Volgende week is hier in de buurt een hele week een paardenevenement waar ook o.a. veel aanspanningen komen. De jongste doet drie dagen mee (onder het zadel) dus zal mijn ogen goed openhouden. Stel dat ik zo'n menwagen tegenkom, waar zit het plaatje met typenummer dan ongeveer? Ik hoop op "makkelijk in het zicht" plek zodat er eventueel nummers opgeschreven kunnen worden.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:31

welicht kun je alle koetsen leveranciers in ned. en belgie een mail sturen waarin je adhv foto's e.d. wijst op de mogelijkheid dat deze wagen kan worden aangeboden voor inruil. alle beetje helpen succes. zo zie je blijf allert hang een flink slot op je wagen het komt vaker voor dan je denkt.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:52

pri_lady schreef:
waar zit het plaatje met typenummer dan ongeveer? Ik hoop op "makkelijk in het zicht" plek zodat er eventueel nummers opgeschreven kunnen worden.

Dat zit redelijk onpraktisch, maar je kunt het model goed herkennen er zijn er niet veel van. Op de foto's is goed te zien dat de wielen vrij dicht bij elkaar staan, de koets is daarbij ook nog een extra hoge uitvoering. De wielen zijn met hard beslag en ook beiden even groot qua inches. Bij de meeste Kuhnles is dat voor en achter verschillend. De enkelspanburry is deels RVS (apart gemaakt, geen originele kuhnle). Het is een vierwielige geremde wagen met 'handrem' voor de koetsier, zie je ook relatief weinig. En het type (voor zover je een beetje thuis bent in de Kuhnle wagens) is een Albatros, echt even de foto bestuderen en je herkent 'm zo. Het hoekige model vanaf de opzij (achterzijde deel) is opvallend. De dubbele tredeplank in RVS is niet standaard.

De originele tweespan boom is 'vergeten' en dus nog in ons bezit. Dat bevestigingspunt is ook niet bepaald standaard te noemen. Er zijn nog wat typische kenmerken maar die houden we even voor onszelf, voor het geval de koets echt verschijnt.
De Kuhnle labels op de zijkanten van de bok en de wielen springen snel in het oog :D . Maak bij twijfel desnoods een kiekje en schrijf bijvoorbeeld het wedstrijdnummer op (en mail me). Dan weten we snel meer.

Koetsenbouwers zijn op de hoogte voor het geval de wagen in onderhoud wordt gegeven, voor overspuiten of ter inruil. Bedankt voor alle meekijkers! voor alle bokkers die de flyer verspreiden. Super!

Je weet immers nooit.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:13

Wat een stom wie doet dat nou ik ga me ogen en oren eens openhouden en even te koop site's zoeken!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:20

Type bij marktplaats menwagen ter apel die lijkt er bar veel op en de beschrijving is ook heel kort. Maar volgens mij is die niet van jullie die is veel nieuwer en hier is er maar een boom aan.
Kijk anders maar even! Je hebt geluk dat het een rooie is die is wel makkelijker te herkennen

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:49

nee deze is anders, de buis onder de achterzitting loopt bij de ene recht bij de andere zit er een bocht in.