Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ga niet zelf aanmodderen als je geen longeerbak hebt en iemand die je kan helpen.
In het begin lukt alleen longeren niet, dan is het handig als iemand je helpt met het voorwaarts houden van het paard etc. Iemand die goed is in longeren en weet hoe te handelen in moeilijke situaties.
Maar ga het alsjeblieft niet zelf alleen doen...dravers zijn krachtige paarden met veel bloed.Het zou echt zonde zijn als je jezelf bezeerd of het paard iets verkeerds aanleerd.
Ik ben geen expert maar ik wil best eens met je meekijken, misschien is het iets heel simpels dat je net even anders kunt doen zodat het paard je wel snapt. Dancie schreef:Ik vond longeren gewoon een kwestie van een goede lichaamstaal richting je paard geven. Zo zal een paard met respect voor zijn baas altijd luisteren als je hem met goede lichaamshulpen naar voren drijft.
Bij mijne merk ik het super sta ik namelijk net verkeerd draait zij of om of ze gaat stilstaan. Dat ligt dan aan mij.