Travers aan de lange teugel?? Hoe??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Travers aan de lange teugel?? Hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:00

Sinds 1 week ben ik echt intensief bezig met Lange Lijnen op de Piet Bakker manier. Nu heb ik zijn dvd bekeken en hebben we al veel oefeningen geoefend. De Schouderbuiten en binnenwaarts zitten er al keurig in ook gaat het wijken erg goed en gaan we vandaag een begin maken met Appuyeren. Ik heb een erg soepele shetlander die oefeningen zo door heeft en ze keurig uitvoert dus daarom wil ik ook de oefeningen zoals Travers en Renvers meepakken. Nu staat er alleen niks uitgelegd over die oefeningen op de dvd van Piet Bakker..
Ik dacht ach.. die travers gaat makkelijk vanuit Schouderbuitenwaarts maar dan met lichte stelling naar binnen maar helaas dit werd hem niet. Ik heb dus geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen dus hopelijk heeft hier iemand een oplossing voor mij? Het lijkt nu misschien alsof ik er niet de tijd voor neem dat doe ik wel ze heeft alleen alles zo door en we blijven herhalen maar er moeten wel nieuwe oefeningen komen anders dan vindt ze het niet leuk meer.

Dus hoe hebben jullie deze oefeningen aan je paard geleerd :D ?

Groetjes Marlies

Dennis

Re: Travers aan de lange teugel?? Hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:29

Ik lees ook mee.
Ik ben een beetje even ver. Schouder buiten in stap en draf, wijken in stap en draf (nu nog proberen daar een appuyement van te maken), schouder binnen in stap heel goed, draf nog wat zoekerig.

Hoop binnenkort weer naar Piet Bakker toe te kunnen (ben net 3 weken terug geweest, maar het is zo'n feest les te krijgen van die man).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:05

Je bent week bezig en je pony kan al al deze oefeningen? Lijkt mij persoonlijk toch beetje erg veel op zo'n korte tijd?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 11:15

Ik heb het Lange teugelen al een aantal keren opgepakt maar telkens ermee gestopt en toen weer andere dingen op gepakt. Mijn pony leert erg snel en toen ik de dvd van Piet had gekeken ben ik ermee begonnen en zoals Piet ookal zei: Ze hebben het heel snel door. Mijn pony had het dus allemaal heel erg snel door. En als ik te lang bij 1 oefening blijf hangen vindt ze het te saai en gaat ze daar zelf wat aan doen iets wat ik dus wil voorkomen. Vandaar dat ik moeilijkere dingen wil doen met haar zodat ze zichzelf beter kan concentreren en echt even aan het werk gezet wordt.
Het is niet zo dat mijn pony verder niks doet hoor ;) . We doen erg veel afwisselende dingen waar ze zeer soepel van wordt en die soepelheid komt goed van pas bij het Lange teugelen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:34

Misschien is het leuk mee te doen op de Lange Teugel Dag? Dat is een leerzame dag en kun je werken aan dingen waar je zo tegen aan loopt. Meer info www.GezienBijGien.com
Daarnaast geef ik ook LT les, ik zie dat je uit omg. Nijmegen komt?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:22

Ik heb je al benaderd via PB en gevraagt wanneer je een keer tijd had maar toen kreeg ik niks meer terug.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:58

Excuus ik heb jouw pb gemist, ga je nu antwoorden.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:38

Dennis schreef:
Ik lees ook mee.
Ik ben een beetje even ver. Schouder buiten in stap en draf, wijken in stap en draf (nu nog proberen daar een appuyement van te maken), schouder binnen in stap heel goed, draf nog wat zoekerig.

Hoop binnenkort weer naar Piet Bakker toe te kunnen (ben net 3 weken terug geweest, maar het is zo'n feest les te krijgen van die man).

ik doe ook aan de lange teugel met mijn shetlanders, en ik wilde graag les van Piet Bakker, maar ik heb overal gezocht en kon zijn telefoon nummer niet vinden, heb jij die misschien voor mij? zou je die even willen pben?

alvast bedankt!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:50

Je kunt hem bereiken via zijn website www.lipizzaners.nl
Via mail krijg je redelijk snel antwoord terug van Piet of zijn vrouw Leny.