longeren dubbele lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

longeren dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:54

ik heb nu 2x gelongeerd met dubbele lijnen en heb het gevoel dat ik wat verkeerds doe.

ik heb echt het gevoel of ik zijn mond sta te trekken. Soms met draven of galop moet ik er onderhand in gaan hangen. om hem maar ene beetje met zijn neusje naar beneden te doen. DIT IS DUS NIET GOED!!

Ook heb ik constant ruzzie met me lijnen en met het vast houden van longeerzweep.

Wie ow wie kan mij de juiste uitleg geven (evt. met fotos of filmpjes) over hoe ik het beste kan longeren. Zodat me hafje lekker ontspannen rond gaat. zonder te veel getrek van mij kant af.

Ik heb het instructiefolder gelezen die bij de longeerlijnen inbegrepen was (heb longeer lijnen van hamstra ofzo)

Wie of wie kan mij helpen, dit op de juiste manier te doen.

poes

Re: longeren dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:09

Heb je een longeercirkel afgezet? Dan hoef je je alvast niet druk te maken om het paard op de goede plek te sturen.
Begin door de buitenlonge los te laten, longeer zoals je gewoon doet, op de binnenlonge. Beetje bij beetje kun je dan de buitenlonge erbij nemen. Net zoals bij rijden komt nageeflijkheid niet van de voorkant!!! Laat het paard net losser en drijf hem aan tot hij zelf voorwaarts zakt, en ga dit opvangen.

Reyndir

Re: longeren dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:55

Begin met een goede longeercirkel. Een duidelijke afzetting geeft je paard aan de buitenkant steun die je nu misschien nog niet kunt geven.
Kent je paard vrijlopen? Vandaar uit is het makkelijk op te pakken naar longeren en dubbellongeren. Begin met gewoon longeren en laat de buitenlijn over de grond slepen. Neem ieder rondje de lijn iets op. Als je de buiten lijn er ook bij hebt moet je op je lijnen hetzelfde gevoel hebben als tijdens het rijden.

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:53

ik heb ook altijd moeite met longeren vind het ook niet super leuk ofzo, maar bij mij op stal word er ook gelongeerd met een pessoa en dat zou ik je wel kunnen aanraden. paard loopt er echt goed door achterhand word er onder gedrukt zodra ze haar hoofd omhoog doet.misschien een idee