[AR] sulky met of zonder rem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

sulky met of zonder rem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:04

Voor mijn shet wil ik een sulky voor erbij aanschaffen waar je met 2 personen op kan. (een tweewieler dus, eigenlijk geen sulky)
Nu heb ik een sulky voor 1 persoon, en een concourswagen voor hem, beide zijn ongeremd. Met de concourswagen heeft hij nog wel de neiging om een beetje te drammen als we stil moeten staan op een lichte helling, met de sulky heeft hij dit nog nooit gedaan.

Nu vroeg ik me af, is het verstandig om de tweewieler met rem aan te schaffen, of heeft een rem op zo'n lichte wagen geen tot nauwelijks effect? Ik zal hem sowieso met broek blijven mennen, omdat ik dat zelf een prettig idee vind, het gaat er meer om dat ik de wagen stil kan houden als we op de helling even moeten wachten.

Groetjes, Lacuna

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 00:48

een concourswagen weegt ook wat meer dan een sulky. :Y)
Zie meer nut om een rem op een vierwieler te hebben dan op een sulky ;)

RvE

Re: sulky met of zonder rem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:34

Mij lijkt een rem alleen nodig bij heuvels of als je pony/paard ongeduldig is bij het wachten.
Als hij ertussen uit wil gaan, dan gaat de pony toch wel met of zonder rem ingedrukt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:34

Een sulky is eigenlijk te licht, pony trekt zo door de rem heen. Dat is mijn ervaring met geremde tweewielers in ieder geval.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:07

Als je pony gaat heb je zowel aan een marathon wagen / concours / sulky niets met rem hoor. :+
Trekken ze toch wel door heen. Daar zijn de remmen ook niet voor bedoeld.

Ik heb een rem op mijn sulky net wat meer bevestiging bij over steek plaatsen of te helpen afremmen bij heuvels die we af gaan om m'n pony wat te helpen. Werd uitstekent.
Op mijn marathon wagen zit ook een rem die is misch wat beter maar goed als het goed is heb je die niet nodig om je pony in te houden. ;) :+

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:51

ik heb zelf ook een ongeremde tweewieler, en dat gaat best, met een vierwieler vind ik het wel een ander verhaal.