Leuke oefeningen op de rug van het paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skoster

Leuke oefeningen op de rug van het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:06

Hallo,

Ik rij mijn pony met een bareback pad. Ik doe een aantal oefeningen zoals overgangen van stap naar galop. Hij heeft dit snel door en ik zoek een aantal leuke leerzame oefeningen. Om lekker deze vakantie mee bezig te zijn. Kan iemand me hierbij helpen? :D

Groetjes.

AhvG

Re: Leuke oefeningen op de rug van het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:38

Stilstaan zonder de teugels gebruiken. :P
das best moeilijk XD
Maar je kan toch ook wijken ofzo ?

Stef_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:37

Kent je paard de one-rein stop al ? (vooral ook handig :p)
the passenger game (je paard mag zelf weten waar hij naartoe gaat, alleen hij moet in dezelfde gang blijven, dus niet aan de teugels zitten, parelli),
follow the rail (je paard moet op de hoefslag blijven, als hij van de hoefslag loopt stuur je hem weer terug, verder laat je 'm m et rust, parelli)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:57

Wat voor soort oefeningen zoek je? Je kunt namelijk zo veel doen op de rug van een paard.... Wat wil je ermee bereiken? Dat jij beter zit, dat je paard soepeler, sterker, rustiger, actiever, etc. wordt?
Afhankelijk van wat je wilt bereiken en afhankelijk van het niveau dat jullie nu hebben kun je pas besluiten wat geschikte oefeningen zijn.

Nickas

Re: Leuke oefeningen op de rug van het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:17

Soort van estafette van hoek naar hoek: ga in draf of galop richting een hoek van de bak, en stop precies in die hoek. De ene keer wel, de andere keer zoek je een andere hoek op.
Je paard blijft alert op jou - waar gaan we heen, waar moeten we stoppen? Een van de Friezen die ik reed werd hier heel fanatiek (maar niet heet) van!
En ook eentje: question box/point. Zet een pillon, balk of vierkant uit in de bak. Telkens als je bij dat punt komt of in door dat vierkant rijdt, maak je een overgang, een figuur, vraag je pasjes achteruit etc. Alleen bij dat punt dus! Dit kan je midden in de bak zetten of gewoon ergens langs de kant.
Parelli geeft veel ideeen wat dat betreft!