[AR] omvallen finish vlag ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorca

omvallen finish vlag ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:26

Als bij het correct doorgaan van de finish dor wrijving de finishvlag omvalt kan dit worden gepenaliseerd ???
Wij hebben de reglementen van de Fei doorgelezen, maar vinden geen duidelijkheid aangezien het niet om een obstakel gaat maar om een poort.

hafjelinger

Re: omvallen finish vlag ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:28

Gepenaliseerd??? Bedoel je fout geteld? :P
Als de finishvlag omvalt omdat jij hem raakt, is dat volgends mij een fout hoor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:29

wat is gepenaliseerd?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:34

Ik zoek het wel ff op :P
Penaliseren: Volgens de van Dale Penaliteit: Strafbepaling; straf.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:28

oooooo, nou dan weet ik het antwoord wel hoor. Als je bij het passeren van de finishlijn een van de finishborden omrijdt wordt dat niet bestraft, mits je maar aan de goede kant van het bord, dus echt over de finishlijn, rijdt.

Mallorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:00

Sorry ik woon al weer 14 jaar op Mallorca en dacht dat gepenaliseerd correct nederlands was, bestraft klinkt beter,
"Texelse" het antwoord dat jij geeft klinkt ons aannemelijk in de oren, maar weet je ook of dat ergens schriftelijk te vinden is.
Ik zal morgen een filmpje van de betreffende finish op dit forum zetten,zodat je er eens naar kan kijken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:31

misschien wel, maar ik ga nu lekker slapen, je kunt even zoeken in het regelement springen van de knhs.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:50

texelse schreef:
misschien wel, maar ik ga nu lekker slapen, je kunt even zoeken in het regelement springen van de knhs.
Volgens mij zitten we hier op AR... :o?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:10

[WD-V] menwedstrijd omver werpen finish vlag ??
en een dubbeltopic

Maar meestal is de finish zo breed dat ik niet snap hoe nje een vlag kunt meenemen daarbij hoort deze niet in een pion te staan, maar ook dat staat allemaal in de reglementen

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:32

volgens mij wordt dit gerekend als een afwerpbaar element. Art. 942.5.3
je bent overigens pas door de poort als de gehele aanspanning erdoor heen is (946.2.6 )

942.3.2 De in en uitgang van elke hindernis moet gemarkeerd worden door een rode (rechts) en witte ( links) vlag, niet minder dan 20 m van de meest dichtbij gelegen van letters voorzien poort, tenzij de technisch afgevaardigde een uitzondering verleent.
942.3.3 Het spoor door een Hindernis mag niet de 250 m overschrijden, 2.5 m drivable route.
Dat is; niet smaller dan 2.5 m op welk punt dan ook tussen de ingang en uitgang.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:48

In Heijenrath is dit voorgekomen en daar is het niet als fout aangerekend.
In het reglement wordt hier ook niets over genoemd, dus je kunt er dan ook vanuit gaan dat het geen strafpunten oplevert. Krijg je ze wel? Laat het hoofd van de jury dan maar aanwijzen in het reglement op basis waarvan hij/zij je wilt bestraffen.

(Inderdaad wel een grove stuurfout om de finish om te rijden, kleine moeite om ook die laatste paar meters je span netjes overal langs te sturen)