[AR] hoe knie-actie creeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

hoe knie-actie creeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:35

Mijn lieve 8 jarige Fabricius merrie is kwa gangwerk het perfecte dressuurpaard.. Maar ik wil haar graag laten keuren voor het stamboek en aangezien ze 17 en een kwart hackney bloed heeft,moet ze dus als tuiger gekeurd worden..
Dus nu vraag ik aan jullie: Hoe ga ik dit krijgen??
Waarschijnlijk met gewichten aan haar voeten ofniet??
En moet ze voor de tuigpaard keuring ook aangespannen? Want dat kent ze niet , en dat was ik ook eigenlijk niet van plan om te doen!!

Sjonniej

Re: hoe knie-actie creeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:43

Wat zijn de eisen om als tuigpaard gekeurd te worden? Daar zou ik me eerst eens in gaan verdiepen en dan mezelf nog eens afvragen of het zinvol is om hem te laten keuren?

Ik raad je het wel heel erg af om zelf te gaan proberen om er knieactie in te krijgen. Zou je dat echt heel erg graag willen (ik denk het eigenlijk niet omdat je hem als dressuurpaard hebt), dan zou ik hem bij een proffesional brengen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:53

Ik wil graag met haar gaan fokken en dan is het wel mooi als ze stamboek geregistreerd staat. En ze moet wel in het tuigpaard gedeelte door haar Hackneybloed...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:44

knieactie moet al in het paard zelf zitten als extra trainen kan je hem balkjes laten lopen aan de longeer lijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:07

Maar wat zijn dan de eisen aan een tuigpaard?
Want je kunt trainen wat je wilt, maar als het er van nature niet inzit, zul je sowieso nooit als eerste eindigen op een keuring. Dat kun je sowieso uit je hoofd zetten.
Daarom moet je je richten op de eisen die eraan gesteld zijn om te worden opgenomen of om een predikaat (ik heb geen verstand van keuringen, dus geen idee of het je hierom gaat) te krijgen. Hoe belangrijk is die knieactie? Is het een vereiste? Hoe vlak is je merrie eigenlijk? Laat er eens een kenner naar kijken.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:17

owww,sjonniej, zo bedoel je, ik snapte je ook al niet..
Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik er idd eens een kenner naar laat kijken...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:44

Je zult waarschijnlijk een 'titel' voor je paard willen?
Ik denk dat het daarom verstandig is om eens uit te zoeken wat daarvoor nodig is en of je paard dat in zich heeft. Alleen een kenner kan dat bepalen.
Het zou zonde zijn om je merrie te trainen, als je op voorhand al kan weten dat ze die 'titel' niet kan halen. Met nog het risico erbij dat je haar verkeerd kan trainen, wat haar dressuurcarriere dan in de weg staat.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:36

Ja idd, maar een titel klinkt zo raar haha. Wil haar graag als stamboek merrie, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze van haar vinden. AS zaterdag zijn we in Hengelo Gld, bij de dag van Gelders Paard, ook voor Groningers en Tuigers..

Ken Lambertus Huckriede wel , zal hem eens zijn mening vragen...

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:42

Nou, heb Lambertus gevraagd vandaag en hij zegt dat het helemaal niet nodig is!!

Dus probleem opgelost!!
Bedankt Sjonniej voor het meedenken!!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:57

Je hebt Lambertus naast de deur en vraagt ons hoe je een tuigpaard klaar moet maken?.... _O-

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:59

Soms is het leven zoveel gemakkelijker dan het lijkt :)

Maar fijn dat het 'probleem' opgelost is.
Succes met je paard!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:16

BlackDevils schreef:
Je hebt Lambertus naast de deur en vraagt ons hoe je een tuigpaard klaar moet maken?.... _O-

Haha, is ook stom, maar ik dacht ik vraag het eerst ff hier...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:51

weet niet in hoeverre je er al mee bezig bent geweest, maar er is wel een aangespannen onderdeel (iig bij de hengsten) bij de verrichtingstest van de tuigpaarden, sterker nog, deze worden aangespannen beoordeeld. de gelderse paarden werden zowel onder het zadel als aangespannen beoordeeld geloof ik

bij de merries weet ik zo snel niet meer hoe het ookalweer zit, maar dat is vast allemaal te vinden op de site van het kwpn of ga nog eens bij lambert langs :D