Ik weet niet zo goed meer wat ik met mijn paardje kan doen.
We doen regelmatig grondwerk/VD, dat gaat ook goed, zit vooruitgang in. Maar soms word ik het een beetje zat om steeds dezelfde (ook nieuwe) dingen te oefenen, en steeds tegen dezelfde problemen aan te lopen (zoek naar een oplossing, probeer van alles ut, maar heb 't nog niet gevonden).
Rijden doe ik wel maar zeer beperkt, omdat paardlief meer en meer ging protesteren, op alles wat ik vroeg. Dus rijd nu met véél belonen, minder vaak, en minder lang. Zie wel resultaat, maar dat heeft wat tijd nodig.
Wandelen kan maar heel af en toe, vanwege een heupblessure bij mij. Los longeren doe ik ook sinds kort, met clicker. Gaat ook goed, ze loopt nu al meer ontspannen en met meer achterbeengebruik, maar dat is (net als VD) met die clicker en soms heb ik daar even geen zin in. Maar zónder clicker/beloning is het veel moeilijker om aan haar duidelijk te maken wat ik vraag, ze reageert er heel erg goed op.
Ik wil soms gewoon zonder clicker en gedoe aan de gang kunnen gaan, maar weet gewoon niet wat ik kan doen, ook qua afwisseling voor mezelf. Grondwerk-les zou ik heel erg leuk vinden, maar er zitten niet echt mensen hier in mijn omgeving.
Weet niet of iemand suggesties heeft, wat gewoon af en toe leuk kan zijn?