Hoe leer ik mijn paardje voetje naar voren te geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_16

Hoe leer ik mijn paardje voetje naar voren te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:08

Ik weet niet of het meteen een spaanse pas heet als je een paard voetje naar voren leert geven? :p
Maar mijn vraag is hoe leren jullie dat?

Groetjes

xmarliez

Re: Hoe leer ik mijn paardje voetje naar voren te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:10

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:17

Ik pak het been, en til het dan naar voren,
En als ze het been naar voren (braaf) doet dan zeg ik een comando (ik zeg OP) en laat het been weer los.
En dan geef ik een tikje op het been en zeg het comando (het maakt niet uit op welk comando je het doet) en pak haar been weer.
En ik geef haar telkens weer wat lekkers.
Als je het been zo een paar x hebt gepakt het comando gezegt hebt en weer terug gezet, dan probeer je of ze haar been zelf wilt op tillen. (als je er een tikje op geeft en het comando zegt)

Als ze dat allemaal doet dan kan je haar dat been op laten tillen en haar naar voren leid, dat ze zeg maar een pas maakt.

Ik hoop dat je er wat mee kan, en ik ben erg beniuwd of het je lukt.
Veel Succes!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:21

ik ben geen voorstaander van een been of wat dan ook vast te houden bij een paard tijdens VD, vandaar de naam VD-vrijheidsdressuur. ik tikte toen heel licht met de zweep tegen het been van mijn paard aan en beloonde hem uiteraard als ie zijn been naar voren stak. de spaanse pas heb ik hem weer geleerd door hem te leren zijn voet naar voren tegen mijn hand aan te brengen, targetten dus. ik ging steeds een stukje hoger totdat hij het been echt strekt. vervolgens heb ik hem dan bij naast hem te lopen idem dito geleerd, mijn hand tijdens de stap ook aan te raken. oefeningen als spaanse pas of polka leer je alleen bij de oefening in stukjes te knippen.

donkey87

Re: Hoe leer ik mijn paardje voetje naar voren te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:59

dat ga ik ook eens proberen!
lijkt me leuk :)

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:26