Cobe's 1e x vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe's 1e x vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:43

We zijn vertrokken :Y) En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog wel een paar jaar zoet zal zijn :)) (meteen al een aantal problemen maar daar open ik later vanavond nog wel een gewoon topic over ;) ).

We nemen ..

1. de benodigdheden
Afbeelding

2. één pony ..
Afbeelding

3. Met een heel mooi koppie :+:
Afbeelding

En we zijn vertrokken .. Eerst de clicker laden, een poging tot targetten en handtarget.
Dan zijn de snoepjes op (volgende keer neem ik wel een wortel ofzo ) en ga je bijtanken, toch maar even de pony vastzetten en als je terug komt zie je ..

4. 1 onschuldige pony..
Afbeelding

5. En de targetstok .. aanraken wil die hem niet, maar opeten vind ie wel wat :Y)
Afbeelding

*zucht* :))

Daarna de oefening "blijf", die best wel goed ging..

6. Kijk baasje, ik blijf mooi staan!
Afbeelding

7. *click* Oh, daar komt het snoepje!
Afbeelding

Het ging niet altijd goed..

8.
Afbeelding

En als je net clickt op het moment dat hij met z'n hoofd naar beneden gaat krijg je dit:

9.
Afbeelding

10. *zucht* Moet ik nou echt blijven staan?
Afbeelding

En dan komt het andere paardje er weer bij en doet die spontaan dit: bijna een berggeit :Y)

11.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

nathalieeee_

Re: Cobe's 1e x vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:18

Ik heb geen verstand van vrijheidsdressuur. Maar ik zie hier eerlijk gezegd alleen maar een aantal kiekjes van je (overigens erg leuke :j) pony waaruit ik gewoon 0,0% vrijheidsdressuur uit kan halen. Het lijkt me dat als je je topic bij GVL ITP zet je tips wilt ontvangen, maar ik zie niks waar er tips op gegeven kunnen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:21

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:25

Ja precies. Dit vind ik dus echt typisch ITP foto's en niet GVL ITP. Correct me if i'm wrong hoor, maar ik zie hier gewoon ontzettend leuke plaatjes maar geen 'grondwerk'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:26

Dan moet je je misschien eens meer verdiepen in "grondwerk" ;) Dit was namelijk echt een serieuze training, dus dan vind ik het niet zomaar bij ITP thuishoren ..

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:33

:') Ik heb 4 maanden alleen maar grondwerk gedaan en ben er momenteel nog steeds actief mee bezig, dus ik heb mezelf echt wel verdiept in grondwerk. Dit forum staat niet voor niks tussen mijn favoriete fora lijstje. Ik geloof je dat dit een 'serieuze training' was, maar het is gewoon niet te zien op de foto's. Het enige wat ik zie zijn 'de benodigdheden', voor de rest zie ik niks waar een vd'er tips op kan geven. (Edit; wat echter wel zou kunnen wanneer jij ook in beeld zou zijn geweest, dan zouden er tips gegeven kunnen worden op je lichaamshouding etc. maar dat kan nu niet). Het kan zijn dat ik helemaal fout zit hoor, wil niet je topic verpesten, maar dacht alleen dat dit bij ITP hoorde en niet hier.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:37

Ik ben me ondertussen ruim 1,5 jaar aan het verdiepen in grondwerk en ook ik haal dat hier niet uit.
Zijn leuke foto´s van een leuke pony, maar meer niet ;) ITP inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:44

Tja, het feit dat de pony blijft staan en ik dus foto's kan nemen is dus de oefening ... En ja, dat is inderdaad de enige te zien .. Het is nogal moeilijk foto's maken bij clicker laden of hand-targetten .. En ik heb niet het geluk een privéfotograaf bij de hand te hebben (alhoewel ik ook twijfel of je dan veel zou zien).

We zijn nog maar net begonnen .. sorry dat ik geen spectaculaire dingen kan laten zien maar ik begin liever met de basis .. en daar zal nog werk genoeg aan zijn dus ik zal dan hier maar geen topics meer maken ;)

Ik heb overigens al geTEMd, is dus niet meer nodig.. Toch bedankt voor de reacties.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 07:13

Citaat:
Tja, het feit dat de pony blijft staan en ik dus foto's kan nemen is dus de oefening

In mijn ogen is dat geen oefening, maar de basis.

Maar het geeft niks hoor, het zijn leuke foto´s.
En alle begin is moeilijk, je komt er vanzelf wel.
Over een tijdje zijn jullie vast zo ver dat het wel bij grondwerk en vrijheidsdressuur kan horen.
Gaat helemaal goedkomen ;)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 07:20

Ach ja ik vind het wel leuk om te zien dat iemand zo serieus begint, ook deze dingen horen erbij.
Ik vind dat ze hier wel mogen horen!

Leuk dat je bent begonnen met vrijheidsdressuur, ben benieuwd naar de volgende foto's! :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:59

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een slotje op.
Aangezien dit geen trainingstopic is, maar eerder gewoon leuke foto's van het paard, hoort het topic eigenlijk op ITP. Aangezien de TS daar op dezelfde dag al een topic had lopen en de regel 1 topic per dag is, hier een slotje.