ondanks dat hij onwijs dominant is, ik hem niet geheel vertrouw met zn achterhand in bepaalde situatie's (maar dit omdat hij de eigenaar wel eens graag een mep verkoopt of de hoefsmid als ze zijn maatje aant bepakken zijn enc) maar dit is nu niet ter zaken...Ik longeer hem (zonder extra dingen alleen een longeer lijn en zweep, meer hebben de eigenaren niet) maar hij gaat van veulen af aan (na een blessure) niet graag rechtsom, onder het zadel in stap dan gaat dit wel...hij wil soms nog de baas spelen omdat het kind dat er op zit (rijden kun je het niet noemen) niet de lijding neemt en hij dus gewent is stil te staan waar en wanneer hij wilt enc!
Bij mij doet hij het nu steeds minder, wetende dat hij dr bij mij niet onderuit kan komen als ik wil dat hij een kant op gaat... Maar doordat waarschijnlijk een kant sterker is omdat hij zelf ook meestal linksom loopt, op de renbaan gelopen heeft wat ook linksom is dacht ik, en dus duur de eigenaren nooit gelongeert of echt gereden word en dus nooit rechtsom hoeft....
Ik vind dat zn andere kant uiteraard ook sterker moet worden en van mij moet hij dan ook rechtsom lopen en aan de loge lopen... (hij ondervind geen pijn overgins!! hij heeft zich alleen als veulen ingeprent dat rechtsom pijn deed toen hij die blessure heeft, da is ondertussen al gekomen alles onderzocht en hij is echt kern gezond!!)
als ik hem dus rechtsom heb lopen gaat hij om zn as draaiend de andere kant weer op!!! en dit niet netjes meestal ook nog in een versnelde galop! trekt dan ook een beetje waardoor je zelf ff een ruk krijgt aan je arm! Dit gebeurt niet altijd soms kun je netjes blijven staan... ik heb al vanalles geprobeert door de de zweep echt achter hem te houden als teken dat hij daar niet heen kan...maar het boeit hem totaal niet!
hij springt gewoon om alleen de 2 achterbenen staan dan nog op de grond...
iemand een idee (ik ben alleen) hoe ik hem kan leren gewoon door te lopen?
Ik probeer nu al vaak heel kort rechtsom te gaan dan naar me toe laten komen en stoppen zodat hij weet dat als hij goed rechtsom gaat het erna ook weer stopt...
Nouja miss hier enkele tips
al vind ik hem super.