Ik ben op zoek naar het boek 'Natuurlijk paardrijden' van Klaus Ferdinand Hempfling. En op Bol.com heb ik het boek gevonden, maar het heeft een andere kaft dan jaren geleden.
Dat had toen namelijk een paarse kaft, als ik me niet vergis. En het huidige boek op Bol.com heeft een bruine kaft, met slechts één foto erop (KFH met een paard), terwijl de andere uitgave een paarse kaft heeft, met meerdere foto's erop.
Nu twijfel ik, is het wel het juist boek? Staat er exact hetzelfde in als de 'oude' uitgave, of is het een totaal ander boek?
volgens mij is het de heruitgave van het paarse boek. Ik heb hier nog het paarse boek liggen dus als iemand het bruine boek heeft, kunnen we vergelijken.
Achterom
Geplaatst: 14-07-09 10:45
Volgens mij is het idd een nieuwe uitgave van hetzelfde boek.. maar ik heb ook alleen de paarse
Dat wilde ik net vragen. Als je een nieuwe druk hebt, dan blijft het ISBN nummer volgens mij gelijk. Dus als de gebruikers die het paarse boek hebben even het ISBN nummer willen melden kan de TS kijken of die hetzelfde is als van de bruine (of andersom natuurlijk).
Steentje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-09 13:40
Is er iemand die alsjeblieft even voor mij wil kijken wat het ISBN nummer is van jullie boek?
Productinformatie Auteur Klaus Ferdinand Hempfling Illustrator C. Botzel Soort Met illustraties Taal Nederlandstalig | Vertaald door S. Belussi Afmetingen 205x19x277 mm Gewicht 1003 gr ISBN10 9052102139 ISBN13 9789052102139
Productinformatie Auteur Klaus Ferdinand Hempfling Taal Nederlands | vertaald uit het Duits door S. Bellussi, J. Miesen Afmetingen 217x20x305 mm Gewicht 1197 gr Druk 1ste druk ISBN10 9079249033 ISBN13 9789079249039
ISBN nummers zijn niet identiek, maar volgens mij is dit hetzelfde boek. En als je perse die hebben wilt met de paarse kaft, is hij via Bol misschien ook tweedehands te krijgen.
Steentje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-09 14:19
Dankjewel, Cassidy.
Ik heb me zowat rot gezocht naar een tweedehands versie, maar kan niets vinden.. Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik nu moet doen..
Zal ik toch maar voor die nieuwe versie gaan dan? Al weet ik niet in hoeverre het nieuwe boek afwijkt van de oudere versie..
Beide versies zullen niet van elkaar verschillen. Ik zou de nieuwe versie doen, is wel wat duurder maar ook makkelijker te krijgen.
Steentje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-09 14:46
Je hebt me overtuigd, Cassidy. Ik hem 'm gekocht via Bol.com
Waratje
Geplaatst: 14-07-09 22:11
De nieuwe uitgave (van uitgeverij Rozhanitza) is alleen anders vormgegeven, de tekst en illustraties zijn identiek. Het nieuwe boek is wat groter, wat de leesbaarheid wel verbetert.
Steentje
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 13:54
Ik heb het boek binnen!
Paardentango
Geplaatst: 16-07-09 13:01
Is gewoon een nieuwe druk uit 2008 Klaus was niet zo tevreden over de eerste druk vanwege de interpretaties van zijn werk.
Deze versie komt vanaf Klaus Hempflng zelf. Klaus Ferdinand Hempfling - Natuurlijk paardrijden Lichaamstaal als communicatiemiddel tussen mens en paard
Klaus Ferdinand Hempfling leefde vele maanden in eenzaamheid te midden van een kudde wilde paarden. Hij leerde hun taal, hun gevoelige vorm van communiceren. Mens en paard vinden elkaar als bij een harmonisch dansend koppel. Beide gehoorzamen onzichtbare signalen en handelen alsof zij een eenheid zijn. Deze unieke manier van omgaan met paarden op basis van vertrouwen, harmonie en dominantie heeft ervoor gezorgd dat Hempfling over de hele wereld bekend is geworden.
Door middel van een praktisch oefenprogramma, met ruim 500 afbeldingen waarvan 480 in kleur, laat hij deze nieuwe manier van omgaan met paarden zien. Lichamelijke en geestelijke gezondheid van het paard staan hierbij in elke fase voorop. Dominantie zonder te straffen, verzameling zonder teugeldruk zijn twee tegenstellingen die in dit boek met elkaar verbonden worden.
De natuurlijke wetten van in het wild levende paarden worden geïntegreerd in een opleidingssysteem dat voor elk paardenras en -type geldig is. Natuurlijk paardrijden geeft een nieuwe weg aan op basis van eeuwenoude tradities.