Welk boek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:57

Ik ben de laatste tijd weer erg geïnteresseerd geraakt in NH. :j

Nu wil ik graag beginnen met een duidelijk opgebouwd, gestructureerd, helder en makkelijk geschreven boek met veeeel illustraties te lezen.

Natuurlijk weet ik ook wel dat je NH niet direct leert door veel boeken te lezen, maar het lijkt mij wel een 'stapje' tot meer.
Puur als begin, en om wat meer verduidelijking te krijgen in het NH, het hoe en wat precies.

En nu ben ik benieuwd welke boeken bij mijn beschrijving passen.
Liefst ook met een beetje uitleg, als je die kan geven. :)

BKS

Re: Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:00

Ik vond Paard natuurlijk en Natuurlijk bekappen wel leuk. Heldere duidelijke uitleg met veel foto's. Informatief ook wel op niveau alhoewel ze in sommige dingen wat "doorslaan" maar ja dat moet je dan maar met een korreltje zout nemen. Staan een heleboel dingen in die je in de gangbare manieren ook al gebruikt maar waarvan je je nog niet zo bewust bent.

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:37

Maar dat is toch meer Natural? Wat ik een fijn boek vind is grondwerk met paarden van Inge Teblick, en zelf wil ik ook nog heel graag een boek lezen van Hempfling. Maar misschien past bij jou weer wat heel anders. Ik denk dat je het beste eerst een beetje kan gaan lezen op internet over de verschillende stromingen en dan kijken wat bij je past. Dan kan je daar een boek van kopen. Wat ook erg handig is, is om les te nemen. Als je dan perongeluk iets verkeerd doet kan iemand je daar meteen op corrigeren ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:58

Ik heb zelf heel veel (gehad) aan het boek natuurlijk paardrijden van Klaus Ferdinand Hempfling.
Niet bepaald makkelijk geschreven, maar je kunt er echt heel veel uithalen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 10:16

Ik heb net van een Bokker het boek 'Natural Horsemanship' van Pat Parelli overgekocht. :)

En ik wil nog het boek 'Natuurlijk paardrijden' van Klaus Ferdinand Hempfling kopen.

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:23

Grondwerk met paarden van Inge Teblick en de bijhorende dvd (clickertraining) heb ik zojuist bij Paardnatuurlijk besteld ;)

Lijkt mij zeer paardvriendelijk, eenvoudig toe te passen en leuk om te lezen

Ben uiteraard heel benieuwd

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:44

Ik kwam laatst een boek tegen wat echt super duidelijk was. Weet zo gauw niet meer welke schrijver, maar dit wat de titel:

101 horsemanship oefeningen

Alles stap voor stap uitgelegd, tekeningen erbij, elke oefening apart. Kost 25 euro.

miramiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:03

Ik heb een boek van Emiel Voest.
Freestyle Training, staan duidelijke en leuke voorbeelden in.

Stef_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:42

Natuurlijk Paardrijden van Hempfling is een echte aanrader, de oefeningen erin zijn wel iets onduidelijker.

Daico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:07

Boek van Inge Teblick heb ik ook, ik vraag me alleen af of dit wel een juist beeld schept van Natural Horsemanship. Het is zo dat dit een paardvriendelijk boek is, maar een natuurlijke omgang met het paard vind ik dit niet. Je leert niet de paardentaal begrijpen, je leert enkel je paard jouw commandos begrijpen.
Ik volg zelf de Parellimethode en ik ben er echt super tevreden over. Deze methode is mij echt op het lijf geschreven, maar dit kan voor anderen natuurlijk anders zijn. Zijn boek heb ik niet gelezen, maar ik heb gehoord van mensen die enkel met het boek tot hoge levels zijn geraakt dus ik zou denken dat het wel de moeite waard is ;) Ook heb ik gehoord dat het boek veel beter is in het Engels.
Uitiendelijk gaat het niet zozeer over de methode die je kiest maar over dat je je paard leert begrijpen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 21:51

Ik heb laatst twee boeken aangeschaft; Natural Horsemanship van Pat Parelli & Natuurlijk Paardrijden van KFH.

Ik hoop dat ze redelijk makkelijk te lezen en te begrijpen zijn..