Ik ben wel eens benieuwd naar welke 'methode' jullie voorkeur uit gaat, en waarom dan precies.

Wat trekt jullie zo aan dat je voor die bepaalde 'methode' hebt gekozen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ragnaaa schreef:Naar aanleiding van Cassidy's laatst post hier; vinden jullie dat je bepaalde 'punten' (tot op een bepaalde hoogte, natuurlijk) uit een boek kan leren?
Ragnaaa schreef:Naar aanleiding van Cassidy's laatst post hier; vinden jullie dat je bepaalde 'punten' (tot op een bepaalde hoogte, natuurlijk) uit een boek kan leren?
.
YamaDeva schreef:Ik denk dus dat het voor een groot deel aan jouw en je paard zijn/haar persoonlijkheid ligt. Niet bang zijn om te doen, niet bang zijn om fouten te maken helpt al een heel eind.
In een boek kunnen ze nooit alle mogelijke reakties van een paard en jouw aktie daar weer op aankaarten, dus als je van nature niet een hele creatieve doener bent is het lastig. Plus dat je paard niet al te moeilijk moet doen als zijn mens weer een stunteldagje heeft.
, vandaar dat mijn antwoord ook over boeken gaat (niet DVD).
dus denk dat we wel op een lijn zitten hoor. En DVD is inderdaad erg goed, net als kijken naar anderen in real life trouwens
. Ragnaaa schreef:Naar aanleiding van Cassidy's laatst post hier; vinden jullie dat je bepaalde 'punten' (tot op een bepaalde hoogte, natuurlijk) uit een boek kan leren?
cissy schreef:kun je dressuurrijden uit een boek leren? nee, niet echt, dus ook NH kun je niet uit een boek leren.
Je hebt er altijd les bij nodig om de redenen die hierboven al genoemd zijn.
Ik pak van alles wat en kijk wat het beste werkt bij het paard wat ik voor me heb, soms moet je 'groot' praten en soms heel subtiel. Hoe meer je het doet hoe meer je leert en ziet wat werkt en wat niet, maar dan moet je dat wel zien.... En het leren zien is heel lastig.

dus no offense ) laura1986 schreef:Er zijn volgens mij juist steeds meer goede lesgeefmensen. Misschien niet in je eigen dorp, maar beter wat meer (reis) kosten of wat minder frequent les dan geen (goede) les..