Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Een uur lang een join up uitvoeren op een paard is in mijn ogen dan ook niet meer het op een intelligente manier proberen samen te werken, maar eerder een uitputtingsslag. De join up is in mijn ogen een zeer gevaarlijk middel (ook in professionele handen) omdat het paard snel overvraagd wordt en bovendien in feite continu gestraft wordt met het opjagen.
Elles schreef:Op de Equitana zag ik iemand met een heel leuk paard de manier van Pat Parelli geloof ik doen. Dat begreep ik dus echt niet... de man had een stok van een meter, met een touw eraan van ook ongeveer een meter. Daarmee tikte hij het paard continue op de achterhand. Het paard had een hele rare blik in de ogen en deed niet echt met enthousiastme wat er werd gevraagd. Het was net of die man een soort afstandbediening voor dat paard had, door dat stokje. Kan iemand me daar dan eens het nut van uitleggen?
Citaat:Op de Equitana zag ik iemand met een heel leuk paard de manier van Pat Parelli geloof ik doen. Dat begreep ik dus echt niet... de man had een stok van een meter, met een touw eraan van ook ongeveer een meter. Daarmee tikte hij het paard continue op de achterhand. Het paard had een hele rare blik in de ogen en deed niet echt met enthousiastme wat er werd gevraagd. Het was net of die man een soort afstandbediening voor dat paard had, door dat stokje. Kan iemand me daar dan eens het nut van uitleggen?
Jip80 schreef:Ze rende binnen 1 minuut al dwars door mn afzetting heen en ik besloot dus maar dan de hele bak te gebruiken. ....
Ze bleef echter ongeinteresserd ddar voor zich uit staren en ik wist het op een gegevn moment ook niet meer. ....
Het duurde nog even maar toen kwam ze helemaal naar me toe, wou aan mn hand zitten (had geen lekkers bij me hoor) en volgde ze me de hele bak door, ook van het hek weg enzo.