Romeo is een driejarige welsh pony die nu zo een 8 keer voor de koets heeft gestaan. Ik heb hem zelf beleerd(met hulp) en het is allemaal prima verlopen. Het is een enorm koel paardje, wat erg leuk is om mee te werken.
Ik heb gisteren Romeo nog eens ingespannen van het moment dat het even was gestopt met regenen. Het ging vrij goed, alleen heeft Romeo het nog moeilijk met vertrekken. Hij weigert om gewoon rechtdoor te vertrekken, hij moet eerst naar rechts draaien en dan schiet hij vooruit. Als hij dan 2 galopsprongen heeft gedaan, dan gaat hij rustig stappen en is er niets aan de hand. Zet ik hem weer even stil, doet hij weer net hetzelfde.
Hij is denk ik 2 keer correct vertrokken, dus recht vooruit rustig in stap. Ik heb hem dan ook ongelofelijk hard beloond, maar toen ik hem weer liet stilstaan en vertrekken, was het weer met een galopsprongetje...
Wat moet ik hiermee doen? Het vertrekken is nogal heftig, ik voelde het toch wel in mijn rug, dus ik weet niet of ik het kan negeren. Ik heb namelijk geen zin in nog meer rugklachten.
Ik heb gisteren op een grote weide geoefend, dus het was geen probleem dat hij eerst opzij ging en dan vooruit schoot, maar in het bos is dit niet zo handig. Ik dacht eerst dat ik best de voorrem inhield zodat Romeo niet opzij kon, maar dan blokkeert hij helemaal, dus dan gaat hij helemaal niet meer vooruit.
Aan de longe vertrekt hij doodnormaal, met het slepen doet hij het ook gewoon normaal. Mijn koets weegt 150 kilo, wat dus helemaal niet zwaar is(ik krijg de koets zelfs héél erg gemakkelijk vooruit, zelfs als mijn vriend erop zit)
Ik heb hier wel voldoende mensen die me tips kunnen geven, maar ik wou hier op bokt toch ook even luisteren.
Reacties dat ik menles moet nemen hoeven jullie niet te geven, dit zijn namelijk ook de plannen. Ik ga deze winter menles nemen met Romeo van een erg goede instructeur. Ik heb wel ervaring met het mennen, maar ik wil speciaal met Romeo menles nemen zodat de menleraar mij tips kan geven over het mennen met Romeo, niet met een ander paard.
Ik hoop dat mijn verhaaltje duidelijk was, anders mogen jullie altijd vragen stellen.
Alle tips zijn welkom
(ook pb'tjes zijn welkom)Groetjes
Lotte

Romeo zijn eerste keer voor de koets was een maand geleden, dus heb ik nog wel even
bleef nog net zitten, dan krijg je echte klappen die je lijf mag opvangen! hij sprong letterlijk met 4 benen van de grond en meters voorwaarts en dat een keer of 5 achter elkaar. de wagen kwam volledig los van de bodem
Toen de bal uit het zicht verdwenen was(oogkleppen), sprong hij omhoog en vooruit.