[AR] [LO]Pessoateugel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

[LO]Pessoateugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 08:26

Ik vroeg me af of ik een keer een pessoateugel zou proberen...
Ik longeer nu al ongeveer 3/4 jaar met een dubbele longe, dat gaat allemaal best goed, ik vind het best moeilijk om alles vast te houden (ik heb niet zulke grote handen Haha!) en ondertussen het paard ook nog goed te laten lopen.
Voltrack (die aan de dubbele longe loopt) heeft een redelijk stijve rug en aan de (dubbele)longe doet hij goed zijn best en loopt hij met stelling en loopt hij over de rug, hij is niet meer erg vervelend en iets nieuws aan hem leren is nooit mis. Daarom wil ik misschien een keertje een pessoateugel proberen, maar wat zijn de voor- en nadelen van een pessoateugel? Misschien is een dubbele longe beter en dan blijf ik dat doen. Ik dacht dat de pessoateugel, misschien een ideetje was. Wat vinden jullie?

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:38

wij longeren op onze stal met pessoa bij paarden die moeilijk naar beneden komen of hard zijn in de mond. er is wel 1 paard ie heel schrik heeft van die pessoa, omdat die dan weer te hard trekt in haar mond. het kan een hulp zijn voor je paard. maar jij bent degene die het het best zou moeten weten. misschien kan je eens echt uitleg vragen aan een persoon van een winkel die dat verkoopt. die zal waarschijnlijk meer kunnen zeggen dan ik. het is veel effectiever dan bv een rekker. ze gaan zo niet gaan lopen. en ze worden bewust van hun benen. toch vind ik die pessoa persoonlijk een goede uitvinding.

veel succes bij je keuze