Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Brainless schreef:Er zijn wedstrijden voor dravers onder het zadel, maar dat is wel alleen in draf.
Waardoor ben je ervan overtuigd dat hij nooit voor de sulky heeft gelopen?
Hoezo zou een draver over een paar jaar niet meer mee kunnen (of heb je hele hoge dressuur eisen?)?
Een draver kan ook best galopperen en meestal juist heel hard (dit kunnen ze in 1ste instantie ook makkelijker dan langzaam), maar alles is te leren.
quadripes schreef:allereerst: een Volbloed is geen Draver. Een Volbloed is een heel ander ras dan een Draver. De bovengenoemde Fariba is een Volbloed.
Een draver komt nooit uit in snelheidswedstrijden in galop onder een jockey.
Er zijn in Frankrijk wel snelheidswedstrijden in DRAF onder een ruiter, genaamd monte-draverijen.
Als een paard nog moet leren stappen en draven, lijkt me dit geen draver, maar een Volbloed. Dan heeft ie dus inderdaad niet voor de 'kar' gelopen (of beter gezegd: sulky).
En een Volbloed op topsnelheid laten galopperen is gekkenwerk, overigens. zeker met een losse teugel, dan hebben ze geen steun. Ik zou dat niet meer doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Als je zeker weet dat dit een raszuivere Volbloed of draver is dan kun je het NDR eens vragen om inlichtingen.
Een kruising Volbloed (of Draver zoals je in je profiel schrijft), heeft zeker nooit op de baan gelopen, want die mogen niet in koersen uitkomen.
Edit: lees net dat je hem op topsnelheid hebt laten draven (ik dacht galopperen)??? Ik vind je berichten moeilijk te lezen.
Als het een draver is, dan kun je dat ook bij het NDR navragen. Voor het overige geldt nog steeds wat ik hierboven heb geschreven. Mensen, haal Volbloeds en Dravers, rensport en drafsport nou eens niet door elkaar!
ch_ntii123 schreef:(Er zijn foto's gemaakt van 1 achter been , hierop is geen atrose of gekke dingen te zien, Het was eigenlijk niet de bedoeling om een echte draver te kopen, omdat ik geen paard wilde die over een paar jaar niet meer mee kan.. Natuurlijk kan ik Partout niet weg kunnen doen! Nooit meer , dus de uitkomst maakt me niet iuit..)
Wat een vooroordeel weer..
dus het enige dat ik weet is dat het een Volbloed is en dat ie uit Duitsland komt oorspronkelijk.
)